Nu är det vår i Stockholm !

Skogling

Aktiv medlem
Jag vill ha detta:

//Skogling

Bilagor

• Lövsta.jpg
    Lövsta.jpg
    107.6 KB · Besök: 22
Ja vill också ha grönt ute o över 20 grader varmt men vad har man jo en jävla massa snö o is o 8 minus i solen, tur att eurosport visar cykel på tvn annars hade man inte klarat av leva just nu..

Fy f*n för våren! Fullt med äckligt smältvatten som slafsar till stigarna och skapar en smörja som det tar längre tid att få bort från hojjen än vad själva turen tog.

Nä, jag tycker vi går rakt på försommarens hårda och torra stigar. Isfläckar och blöta, halvrttna löv på berghällarna längtar jag inte till.

Fast ljuset och lite värme skulle ju inte sitta fel=)
oscar

Nu vill jag ha +10 grader, blåst och mycket regn så all j-a snö försvinner. Sedan fram med sopmaskinerna för borttagning av sanden - då är det vår!!
/A

"Winter changed into Spring.
Spring changed into Summer.
Summer changed back into Winter,
and Winter gave Spring and Summer a miss and went straight on into Autumn.

Until one day... "

Kan ingen moderator ta bort jansson99.s inlägg? Jag vill anmäla det för "våld mot människors förhoppningar och drömmar". Nä, bara skoja, ha det så bra, jansson:-D

37 grader i luften och 30 i havet. Men ölen är kall..... ;-)

Jag har det jättehärligt med familjen. Önskar att ni hade varit här så att vi kunde köra en Happyride.

Har tyvärr inte hittat någon bra cykeluthyrare ännu, men vet faktiskt inte om jag skulle orka ifall jag hittade en. Det är för varmt!

Men Tuk-tuk förarna kör oss vart vi vill (och på dessa farkoster fläktar det skönt) för kaffepengar och väntar gladeligen tills vi vill åka vidare.

Bilagor

• DSCF0046.JPG
    DSCF0046.JPG
    12.1 KB · Besök: 13
Våren sågs senast utanför Munchen då den med våld fördes bort av torpeder från den Colombianska maffian. Det har florerat rykten om att Våren skulle hållas fången i källaren till en av Amsterdams Coffeshops men sökandet har hittils varit fruklöst.

Enligt Interpol misstänker man att ett brottsyndikat lett av Vintern ligger bakom kidnappningen. Syftet skulle vara att utöka gängets teritorium i de nordiska länderna. Bengt Janzon på rikskriminalen bekräftar att man har fått en förfrågan om att spåra upp Vintern. "Så fort vi får tag i en lämplig transport ska vi med glädje skeppa ned Vintern och hans anhang till våra kollegor i södra Europa".

Friviligorganisationer har utfördat en hittelön på 200.000 € till den som kan lämna tips som leder till att Våren återfinns.

Våren förs bort:

Kidnapparnas bild på Våren:

En av de platser som genomsökts:

Bilagor

• large-msg-1122281105-2.jpg
    large-msg-1122281105-2.jpg
    61.4 KB · Besök: 19
  • _38168379_kidnapping_bbc_300.jpg
    _38168379_kidnapping_bbc_300.jpg
    11.5 KB · Besök: 20
  • dampkring.jpg
    dampkring.jpg
    47.7 KB · Besök: 22
våren
Menar ni Warren han är på jobbet såg han på cyklen imorse åp väg till jobbet..
Vill ni har vårkänsla så leta efter kåta kaniner eller döda fåglar, de bör komma närsomhelst .. själv har jag skottat 10m2 helt snöfri yta .. så kom förbi o cykla med..

hmm det är väl ingen som har en cykel med skida fram.. hhhmmmm dax o experimentera.

Jansson ha inte bråttom till sommarstugan (Munkaboda) var där igår vallarna påsidan av vägen är 2 meter höga....

adios amigos

Var ut o åkte skidor två mil idag, 40 cm snö, strålande solsken, 5 minusgrader, kan inte klaga, det jobbiga är att det kommer ta tid för all denna snön att smälta undan och den perioden blir inte kul.

Eftersom ni hänger här så mycket har ni missat nyheten ... att Golfströmmen har vänt.

Senast redigerad av en moderator:
Golströmmen, är det alla rykten här inne?

T: Ja, vår hade suttit väldigt fint nu, lite värme så man äntligen kan börja arbeta på solbrännan.. :)

-9 i morse .Fan!! nu emigrerar jag!! Det här går inte Jag har inte cyklat på 2 dagar.Det är +15 i spanien så va fan bor man här för.

jowa skrev:
-------------------------------------------------------
Det är +15 i spanien så va fan bor man här för.

Skönt... Ten days and counting...

Vete fan ärligt talat ena temp mätarn visar 8 minus medan den andra visar 4 plus grader o dom sitter nära varandra undra vilken man ska lita på....

Våren kommer den 25 mars, för då öppnar Djurgårdslinjen sin trafik.

Som på bilden, när sommarklädda flickor flockas med sina spritkassar runt de uniformsklädda pojkarna med sina singelspeedmaskiner (SS). (Dock är det Uppsala-tian på bilden, en singelspeed, den har bara en motor!)

p8252967.jpg

Fy fan för dig Harri! ;o)
Cykelabstinensen har aldrig varit så här brutalt stark,
och så kommer du och lägger upp de där filmerna... som knappast gjorde saken bättre direkt!

:P

Vilka stup det var på filmen. hellre cykla i skogen utan stup men lite svårare stigar.
Jag vill bli av med snön som ligger ute nu, det är ju ändå +10 i solen.

temperaturen ser ut att vända i mitten slutet av nästa vecka, för att till inledningen av vecka 12.....bli riktigt varm. 2-3 grader över normalt för årstiden i snitt över dygnet... borde betyda avsevärd avsmältning.....

Sååå om tre veckor kanske man kan byta bort dubbdäcken rent av ?

När kommer våren egentligen? I Metro idag skrivs det att det blir varmare på onsdag och framåt, så vi får lite plusgrader åtminstone.. låter positivt.

Försökte ta mig en asfaltstur ut idag efter att ha varit förkyld, bara för att få komma ut, men så himla skoj var det inte.. jag saknar stig och skog, och det börjar bli jobbigt att köra i snigelhastighet så fort det kommer ispartier. Har inte råd med dubbdäck just nu och sen känns det lite sent ändå..

Ni som har koll, när brukar det bli snöfritt i skogen? Jag vill ha ett par plusgrader, gärna 5-10 men det är kanske att ta i, och barmark. Hur länge ska jag behöva vänta? =)

Mårten: Underbar bild =)

Tillbaka
Topp