Nu är det vår i Stockholm !

Ja nu får kung Bore gå och lägga sig snart. Nu har jag frusit konstant i fyra månader. Det räcker fanimej nu. Mallockra kanske vore ett ställe att emigrera till.... *suck*

Mårten: Härlig bild. Härligt lyxig katt!

Jag skrev i förra veckan att det först skulle bli varmt och därefter än varmare. Det finns anledning att uppdatera sig. Inledningsvis håller prognosen, det blir nu varmare i dagarna 4 ungefär men tyvärr kommer det därefter att återigen kyla på och bli riktigt kallt.

Hänvisar till en vädersite, prognosen på länken sträcker sig över 10 dagar med start imorgon. Temperaturen på 850hpa redovisas vilket ungefär motsvarar 1500m över havsnivå....Knappast kan den anses vara detaljerad men prognosen visar ändå tydligt att vädret vi haft fortsätter en tid.

http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsenseur.html

Välj "850hPa Temp. Mittel" ur panelen.....Noterar att länken inte visar bilden utan endast ger mölighet att välja bland olika prognosscenarior.

Pelle Hå skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja nu får kung Bore gå och lägga sig snart. Nu har
> jag frusit konstant i fyra månader. Det räcker
> fanimej nu. Mallockra kanske vore ett ställe att
> emigrera till.... *suck*

Pelle Prutt är välkommen hem till mig om han skulle tycka våren kommer för tidigt. Säg bara till!

f

Det sägs ju att våren är försenad med ytterligare två veckor, och dom vet inte alls efter det. Så det lär inte bli nån vår i Mars alls? =C

utanför mitt förnster ser det lika dant ut som för 3 månader sedan. Snö, snö och mer snö! fast vi lever i samma land så ni ser det jag ser.

Fan va trist liksom!

Som tidigare sagt ar det redan sommar i thailand, vi ar på koh samui o igar korde vi ett spar pa ca 4 mil i 38 grader ;)

Vara camelbacks tog slut 3/4 mot slutet fast vi sparade vatten men vi ar inte vana vid varmen;)

Trippen tog oss till ett stort vattenfall o vi sag elefanter o banan odligar pa vagen, det ar inget man vanligtvis stoter pa i sthlm. Vi klattrade 600 m i en sjuk vinkel o tittade over djungleln - sjukt imponerande syn.

Jag aterkommer med mer grejer ni kan avundas pa senare;)

(det finns inga svenska tecken pa tangentborder, bara sa ni vet)

AdamW, hur har du fått tillgång till cykel (det är väl en tiktig mtb?) i Thailand? Kostnad? Är mer än intresserad till nästa gång jag ska till Siam...

Tja, nu är det dags eftersom jag har spänt upp mitt bakhjul sisådär 1-2 varv per eker. Från lite i lösaste laget till grumt spännt. Får se hur länge min bakfälg får leva, hoppas den klarar sommaren ut iaf...

Dessutom är jag trött på lappmöglet nu...

Johan S skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag hoppas våren har kommit:
> > http://media.putfile.com/JEM-Trail-HelmetCam
> >
> > http://uutah.com/forum/viewtopic.php?t=1469
>
> Vackert med sedimentära bergarter..Vad dåliga de
> var på teknisk terräng, då! Killen stod och
> tvekade över en sten stor som ett lillfinger(!)

Man får ändå ge honom cred för de sjukt stabila trackstandsen han gör för varje tramptag.

Ahh... ser ut att bli mer skidåkning då :) Men men, snart är våren har, oundvikligt. Ska bli skönt. En positiv sak med den sena våren är att vi kanske slipper bakslag i vårvädret som det brukar kunna bli när våren är tidig. Nu kanske våren kommer för att stanna när den nu kommer.

Passa på och njut av varma, soliga och vita vårdagar, det ska jg göra, med skidor under fötterna =)

Någon barmark på stigarna här i Sthlm´s området kommer man få vänta på till kriget kommer.
Först kommer det vara isrodell som gäller.....

/STEFAN

Några bilder från Madrid (18-20 grader varmt):

r0010151_small.jpg

r0010138_small.jpg

r0010101_small.jpg

r0010157_small.jpg

/F

Sam skrev:
>
> Jag ska ut och testa racern innan första april...
> (oberoende väder)! vilka fler är på?

Hi hi det gjorde jag för två veckor sen. :)

Har varit ute och cyklat lite landsväg några gånger senaste veckorna. Har varit torr asfalt varenda gång, så nu är det vår.

äähhh... sluta grina nu...

Tänk på va fint och härligt det kan vara en vinter dag här i svergie, med fint väder och sol och en fin stig. Längtar redan till helgen då det blir en ny fin vinter tur på cykeln. =)

65284.jpg

Bohusleden mellan Kållered och Mölndal 2006-03

Men visst är det skönt med sommar oxå!

Senast redigerad av en moderator:
42Hz skrev:
> Verkar vara riktigt schysst försommarväder i
> Spanien, äckligt! ;)

Jag våren kom för någon vecka sedan. Träden blommar för fullt och temperaturen ligger mellan 15-20 grader. Ett par bilder till (bara för att göra det lite värre för er...)

r0010104_small.jpg

r0010103_small.jpg

/F

Pelle Hå skrev:
> Feffe: Om jag ligger i mitten på dubbelsängen så
> får ni ligga på var sida och värma mig, ok? =)

Visst. Annars kan vi dra på elementen som faaan. Det känns vårigt!

f

42Hz skrev:
> Verkar vara riktigt schysst försommarväder i
> Spanien, äckligt! ;)

Gud va trist att man lyfter mot Malaga på lördag morgon 0630 då för 6 dagars cykling....

Liniment, rakade ben, lycra, snittpuls på 230 och helt slut efter 30 min.... Härliga tider att vänta.

Våren är redan här. Eftersom jag börjat cykla till jobbet. Det minst 2 till som gjort det så helt fel kan det inte vara.Typ.Dessutom är det mörkt först kl18.00 så man kan ta riktigt långa turer och möjligen plocka av pannlampan..
Iskallt på morgonen och slask på kvällen. Typiskt vår. Perfa Ba.

Vad ni gnäller.

Finns inget dåligt väder. Klä på er!
Nu är det ju som roligast. Halkigt, soligt och kritvitt!
Dubbdäcken tar som bäst. Vår är det, så snart det syns blött på backen.

Det har varit vår här, i ett par veckor, minst... plus en stund i vintras.

Svosch! -så var sommaren slut.

Tillbaka
Topp