Nu lämnar jag forumet

• Trådstartare Trådstartare Elhojtok
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
Nu lämnar jag forumet
Att spela tuff och vilja möta moderatorer "MANO a MANO" är ett utmärkt sätt att få en varning (eller bli avstängd). Utmärkt, beror på. Smart, nej.

Nu lämnar jag forumet
Vad det gäller att trådar bara spårar iväg åt helt "fel" håll är det betydligt mer tillåtande här upplever jag.
Möjligen just gällande den detaljen, ja. Men skit i samma, jag mår illa bara jag tänker på flashback, fy f-n rent ut sagt. Om man naivt trott gott om mänskligheten innan ska man gå in några timmar på flashback och få sig ett skönt uppvaknande. ? Tror aldrig någonsin jag sett så mycket ondska och läst så många skruvade åsikter som där, det är rent själadödande.

Senast ändrad:
Nu lämnar jag forumet
Happy är det enda forum jag hittills har stött på där unkna åsikter direkt får mothugg från och ifrågasätts av människor hemmahörande både till höger (faktiskt) och vänster på det politiska spektrat.

Det ger mig lite hopp i denna onda, polariserade tid.

Sedan finns det en del cykelrelaterat innehåll också. ?

PS. Det heter inte ”cancellera” utan ”hindra”/”förhindra” eller möjligen ”trycka bort”/”utestänga”. Nån jävla ordning får det vara i forumet.

Senast redigerad av en moderator:
Nu lämnar jag forumet
Du; jag lade en annons nån gång. Ville sälja tält (ultralätt, skapad för bikepacking). Om två (eller 5) timmar är jag avstängd! Man får INTE annonsera annat än grejer til cykel ( tält INGÅR inte) ! Jag förstår att jag gjörde fel (läste ALDRIG reglerna), men en månad för det?
Vissa ÄLSKAR sin makt!
En sån moderator skulle jag träffa gärna MANO a MANO.
Skit samma om han är 195 cm och väger 120 kg.
Rätt ska va rätt oavsett konsekvenser :ROFLMAO:
Även om man avslutar på golvet, ska man avsluta som en MANN !!!
Vad jag kan se la du 3 eller 4 annonser. Inte en.

En hade inte resulterat i en avstängning. Men jag modererar inte på köp och sälj. Som tur är :p

@jansson99 gör ett grymt jobb där. Jagar oförtrutet fula fiskar med bakom ridån med.

Nu lämnar jag forumet

En hade inte resulterat i en avstängning. Men jag modererar inte på köp och sälj. Som tur är :p

för bickepacking!
[/QUOTE]

@jansson99 gör ett grymt jobb där. Jagar oförtrutet fula fiskar med bakom ridån med.
Stämmer ! Allt för bikepacking!
Ändå tycker jag att en månad för det känns lite..
Räcker nån varning, och BORT med annonser!!!
Enligt mig för en månad, borde man verkligen förtjäna.
Sålde ingen MEIN KAMPF på svenska, eller hembränt.
Hans agerande påminner lite om dörrvakt på ett nattklubb; varför kan jag inte komma in? För att JAG vill inte att du kommer in :ROFLMAO:

Senast ändrad:
Nu lämnar jag forumet
Regel för nattklubben: du får komma in om du inte börjar slåss. ->
Du får komma in. ->
Du börjar slåss. ->
Vakten portar dig. ->
Vems är ansvaret?

Nu lämnar jag forumet
Regel för nattklubben: du får komma in om du inte börjar slåss. ->
Du får komma in. ->
Du börjar slåss. ->
Vakten portar dig. ->
Vems är ansvaret?
Har du varit nån gång i nattklubben? :oops:
Ja ser att du lever i nån parallel värld.
Kanske där du bor är ni 17 st. (med DJ o vakt inräknad). Då släpper man alla, för att business ska gå runt.

Senast ändrad:
Nu lämnar jag forumet
Har du varit nån gång i nattklubben? :oops:
Ja ser att du lever i nån parallel värld.
Jag har varit på nattklubb. Inte blivit utkastad. Eller blivit portad. Några gånger har jag inte fått komma in pga för fulla kompisar (som jag inte ville lämna i sticket). Vad beror det på? Att de inte kom in? Beror det på att mina alltför fulla kompisar var för fulla, eller maktmissbruk?

Vems fel är det om du blir utkastad för att du inte följer reglerna och börjar slåss (MANO a MANO-style)?

Nu lämnar jag forumet
Inte blivit utkastad
Inte jag heller! Jag har blivit INTE släppt!!! Var nykter, välklädd men vakt sa till mig, NEJ, för här JAG bestämmer VEM ska komma in. Vilken tur att nattliv, är inte MITT liv. Gick hem och la mig istället.
På morgonen, nykter och "fräsch", tänkte nästan tacka honom för det, men hade inte telnr.

Nu lämnar jag forumet
Inte jag heller! Jag har blivit INTE släppt!!! Var nykter, välklädd men vakt sa till mig, NEJ, för här JAG bestämmer VEM ska komma in.
Men du bröt mot reglerna i Köp/sälj och nu vägrar du ta av dig offerkoftan. Acceptera att världen kan vara orättvis (både på nätet och på krogen). Take it like a MANO! Om livet ger dig citroner, gör citronsaft istället för att gå omkring och suga på dem.

Nu lämnar jag forumet
Nästan alla trådar som handlar om att man har en åsikt spårar ur efter en väldigt kort tid och det är oftast samma lilla klick av medlemmar som skriver i dessa trådar.

En av de bästa funktionerna på forumet är faktiskt den här lilla knappen…
IMG_4858.jpeg

…..och den trycker jag på nu.

Ha det! ??

Senast ändrad:
Nu lämnar jag forumet
Gjorde det ! Grät hela natten i kudde (men tyssssst!)
Du vet bra att det gäller mer, att straff ska anpassas till brott.
Inget annat.
Du slutade uppenbarligen inte den natten. Och här kommer mer att gråta över: vissa kommer undan med mord och rån och andra åker dit för småsaker. Världen är orättvis. Ett ideellt forum är inget som behöver ansvara inför Genevekonventionen.

Nu lämnar jag forumet
Sedan är sånt här kulturellt också, i Sverige tar ju en del illa vid sig av negativ kritik eller bara högljudd diskussion eftersom vi uppfostrats att vara snälla och alltid överens. Jag jobbar för ett utländskt företag med helt annan kultur än den svenska, och kan tänka mig att mycket man får höra av cheferna här skulle många svenskar ta illa vid sig av eller inte ens klara av.
Och trots att du är van vid denna "hårda" miljö blir du upprörd av att det modereras på ett cykelforum?

Senast ändrad:
Nu lämnar jag forumet

Helt utan att bry sig om de tidigare varningarna med lång efterföljande diskussion om att tält FAKTISKT är cykelrelaterat.
Och det där med liknelsen av en vakt vid en nattklubb stämmer inte heller, det heter entrévärd.

Nu lämnar jag forumet
Stämmer ! Allt för bikepacking!
Ändå tycker jag att en månad för det känns lite..
Räcker nån varning, och BORT med annonser!!!
Enligt mig för en månad, borde man verkligen förtjäna.
Sålde ingen MEIN KAMPF på svenska, eller hembränt.
Hans agerande påminner lite om dörrvakt på ett nattklubb; varför kan jag inte komma in? För att JAG vill inte att du kommer in :ROFLMAO:
Jobbar du som spamtillverkare. Mina spam är nämligen skrivna på samma sätt som du skriver här.

Nu lämnar jag forumet
Inte för att vara den, men en hård debatt är inte samma som en moderering som leder till tystnad.

Om man sedan föredrar det ena eller det andra är dels en smaksak, men förmodligen också något som påverkar samhället som helhet.

Nu lämnar jag forumet
Hallå alla, dags att lämna forumet nu! (om ni ska hinna med en vända med kompisen innan det blir mörkt alltså...)
Visa bilaga 656435
Ja, ut och cykla! Men… vänta nu… inga pedaler?

En alibi-cykel! ”Jorå, att hänga på Happy gör jag väl lite, men i första hand är jag cyklist. Vilket den här cykeln jag har ståendes bevisar”. ;-)

Nu lämnar jag forumet
Inte för att vara den, men en hård debatt är inte samma som en moderering som leder till tystnad.

Om man sedan föredrar det ena eller det andra är dels en smaksak, men förmodligen också något som påverkar samhället som helhet.

Sedan är ju vissa saker känsligare än andra.

Att diskutera elcykling och i synnerhet elcykling i naturen, då j-vlar är man ute på djupt vatten här! ?

Tillbaka
Topp