Nu vet jag varför folk har s.k. pendlarhojar...

kfn skrev:
-------------------------------------------------------
> Har du ett bygellås och ett kabellås behövs det
> ju två olika verktyg för att få upp båda två.
> Det känns som både en säkrare och en mer
> praktisk kombination än två bygellås.

Det var precis så jag tänkte igår när jag köpte ett kompletterande rejält kabellås.

Enda nackdelen är att kabellåset inte går att montera på ramen med någon tillhörande hållare, får se hur det går att lösa.. slipper gärna ha det i den redan tunga ryggsäcken.

Några av mina kommentarer:

Kanon bra illustrerat dock:

Klippa ett byggstängsel e inte bra någon kan dessutom skada sig på det.

Ta upp ett helt ställ själv i bredd inte bra

Montera isär cykeln inte kul

Vi måste alltid tänka på att det finns cykelhatare å inte ge gem vatten på kvarnen!

Oscar skrev:
-------------------------------------------------------
> Några av mina kommentarer:

>
> Klippa ett byggstängsel e inte bra någon kan
> dessutom skada sig på det.
Nej, det är ju inte rätt att klippa av byggstängsel. Till mitt försvar anför jag att jag vek tillbaka den avklippta tråden, att byggstängsel är förbrukningsvaror och att informationsaspekten om hur klena byggstängsel är var viktigare än min skadegörelse. Dessutom finns det väl ingen som hanterar byggstängsel utan handskar?

> Ta upp ett helt ställ själv i bredd inte bra
Jo, det är visst bra. Den typen av cykelställ har spelat ut sin roll. Dom var möjligtvis motiverade för 60 år sedan då alla cyklade till fabriken på damcyklar och cykeltjuvar inte var uppfunna.Det finns helt andra typer av cykelställ att tillgå numera där det går att låsa cyklar på ett mycket bättre sätt. Kommunen har ansvar att tillgodose att jag kan parkera min cykel på ett säkert sätt.

> Montera isär cykeln inte kul
Att ta loss framhjulet är ganska långt från min uppfattning om hur det går till att montera isär en cykel. Men om du tycker att det är besvärligt så står det ju dig fritt att låta framhjulet vara kvar.

> Vi måste alltid tänka på att det finns
> cykelhatare å inte ge gem vatten på kvarnen!
Nej, det bryr jag mig inte ett dugg om. Varför skulle en cykelhatare påverkas av att jag tipsar om låsning? Vill dom hata cyklar har dom ju redan bestämt sig.

Brukar låsa ram+bakhjul med stora abus bygellås i stolpe eller dylikt och sen kör jag wirelås genom gaffel framhjul och låser fast i ramen, tar 2 minuter och inget behöver demonteras.

Sen som vissa sagt så ställ den inte på en väl undanskymd plats med lite folk.

Jag sprayar och hoppas att det hjälper litegrann iaf.
ciclib003.jpg ht=544

Tillbaka
Topp