Nukeproof Generator hjul?

Jag har snart en hel tävlingssäsong på deras nav, inga problem överhuvudtaget.

En tätning i baknavet började gnälla lite p.g.a. torra ytor, lite smörja så var det ok igen.

Använder ett sådant hjul bak på min Dh och det håller ihop helt ok. Gillar inte riktigt fälgen dock, väldigt väldigt tight att kränga däck på samt en benägenhet att bucklas. De är dessutom aldelles för tunga enligt mig ifall se inte ska användas till rent downhillåkande. Byggkvaliten är bra, men du bör efterspänna hjulen efter att ha kört några turer.

vqq6 skrev:
-------------------------------------------------------
> Fälgen på NukeProof hjulet är en OEM'ad Sun
> MTX33 fälg har jag för mig det står
> någonstans.
>
> //Adde

En MTX29 fälg är som sitter på det fabriksbyggda hjulet.

Tack för informationen. Ja jag har också funderat på ett par custombyggda hjul, på Mavid EN521 fälg. den är något lättare (40 g tror jag) men inte alls lika snygga som Nukeproofs OEM:ade :-) Priset blir ungefär detsammma.

Det är ju iofs inte bra om Sunn fälgen är av dålig kvalitet, då är det säkrare att gå på Mavic. Jag har ju inte tänkt mig köra DH på dem och då kanske de håller ihop bättre. Någon fler som har erfarenheter av denna fälg?

Jag kan varmt rekommendera Nukenaven, riktigt bra grejer. Däremot är jag inte jätteimponerad av Suns MTX-fälgar. Om det är någon form av hela berget-cykling du ska ha dem till så fundera fälgmässigt på Mavic EN521 eller till och med XM719 om du är rimligt smutt.

Tillbaka
Topp