Nukeproof Scout 2020

Nukeproof Scout 2020
Men nu finns ju 290 i kol också och tittar man på bilderna så tycker jag ramen inte ser ut som 2019 men kan ju vara synvilla. 290 factory carbon tycker jag ser riktigt snygg ut.

Nukeproof Scout 2020
Rätt fantasilösa färger på både nya Nukeproof och Sentier-cyklarna i år. Dom kanske ser snyggare ut i verkligheten, men rent estetiskt är det ju inget som direkt inspirerar till köp. :P

Scout-cyklarna har ju nästan samma färgskalor som nya Vitus hardtailsen. Gröna, vita och blåa cyklar.

Nukeproof Scout 2020
MP3-Sthlm sa:
Men nu finns ju 290 i kol också och tittar man på bilderna så tycker jag ramen inte ser ut som 2019 men kan ju vara synvilla. 290 factory carbon tycker jag ser riktigt snygg ut.

Ok, då är sakert ALU samma som 2019. De håller på att göra nåt skit med hemsidan nu så det är kanske på gång.

Nukeproof Scout 2020
Finns det någon anledning att köpa 275-modellen mer än att man får med just 275-hjul? För 290 tar 27,5+ upp till 2,8 tum.

Har jag missat något?

Nukeproof Scout 2020
Hann inte läsa ditt första svar :) Det verkar bara spontant lite korkat att köpa en 275 om man får på typ vilka 27,5-hjul och - däck som helst [edit: på 290]. Men jag misstänker att jag tänker fel eller har missat något.

Senast ändrad:
Nukeproof Scout 2020
itisasitis sa:
Hann inte läsa ditt första svar :) Det verkar bara spontant lite korkat att köpa en 275 om man får på typ vilka 27,5-hjul och - däck som helst. Men jag misstänker att jag tänker fel eller har missat något.

Nej, många kör 27.5+ på vintern. Jag tyckte det blev lågt på sentier. Ska funka lite bättre på scout men du kan ju tänka på att höja gaffeln till 140.

Antagligen kör man + för att kunna sänka trycket o då skiljer det mer än msn tror

Nukeproof Scout 2020
jonte987 sa:
itisasitis sa:
Ah, då var det alltså det jag inte tänkte på - att cykeln blir lägre. Då antar jag att 275-ramen på något sätt kompenserar för det.

Det är väl den del mått som skiljer och har inte 275 140mm slag mot 130 på 290?

Jo, slaget skiljer sig och det lär vara just pga hjulstorleken antar jag. Förstår inte varför de alltid gör så annars.

Nukeproof Scout 2020
Får man verkligen inte mera för 12k hardtail nu för tiden?
Ingen dropper, 10speed deore, recon gaffel + lite suntour och sunrace prylar.

Brukade tänka att 10-12k var tillräckligt för hoj med vettig funktionell komponentnivå, nu ser det snarare ut som att man får gå upp i 15-16k spannet för hardtails.

För det priset hade jag räknat med att se 11speed whatever, brand x dropper, deore 4kolvs broms, och kanske kanske en revelation gaffel (vore troligen to stretch it). För en postoder hoj då såklart. Butik e något helt annat.

Har cykelspec blivit så mycket dyrare bara de senaste åren eller är det jag som höjt mina preferenser och därför är ute o cyklar?

Vänliga funderingar
/VanGarg

Nukeproof Scout 2020
VanGarg sa:

Brukade tänka att 10-12k var tillräckligt för hoj med vettig funktionell komponentnivå, nu ser det snarare ut som att man får gå upp i 15-16k spannet för hardtails.

För det priset hade jag räknat med att se 11speed whatever, brand x dropper, deore 4kolvs broms, och kanske kanske en revelation gaffel (vore troligen to stretch it). För en postoder hoj då såklart. Butik e något helt annat.

Har cykelspec blivit så mycket dyrare bara de senaste åren eller är det jag som höjt mina preferenser och därför är ute o cyklar?

Vänliga funderingar
/VanGarg

Kan ju vara valutakursen som ställer till det lite för oss i gamla Svedala?
Men håller med, det har blivit förbaskat dyrt.

Senast ändrad:
Nukeproof Scout 2020
MP3-Sthlm sa:
jonte987 sa:
MP3-Sthlm sa:
Även nya Megan finns med där men tyvärr inga Geo tabeller:(

Mega Worx kallar de ialla fall 2020 och det är väl samma ram tror jag.

Ny ram för 2020 ? NP’s hemsida är uppdaterad. Brantare SA längre WB typ samma reach och flackare HA

Ja, satan. Då blir väl min ocyklingsbar nu då.
Tycker den ser riktigt snygg ut. NP verkar mätta på reach men HA var de sugna på.
Blir kanske att testa angle set för att känna på hur 64.5 känns.

Nukeproof Scout 2020
jonte987 sa:
MP3-Sthlm sa:
jonte987 sa:
MP3-Sthlm sa:
Även nya Megan finns med där men tyvärr inga Geo tabeller:(

Mega Worx kallar de ialla fall 2020 och det är väl samma ram tror jag.

Ny ram för 2020 ? NP’s hemsida är uppdaterad. Brantare SA längre WB typ samma reach och flackare HA

Ja, satan. Då blir väl min ocyklingsbar nu då.
Ja kanske duger den till pendling eller grusväg. ;)

Nukeproof Scout 2020
VanGarg sa:

Vänliga funderingar
/VanGarg

Scout 290 Race är bra lik Vitus Sentier 29 av förra årets modell. Det mesta, inklusive geometrin är i princip samma lika rakt av. Den kostade strax under 10k, ca 8-9k efter sedvanlig rabatt. Nukeproof är helt klart bland de dyrare, internetbaserade märkena. Oklart varför.

Samtidigt. Det är ju inte alls samma sak nej, men när man för 10k hos en handlare får finna sig i tung stålfjäder i fronten och Alivio-nivå (förutom sedvanligt bakväxeltrim) på resten så, tja...

Nukeproof Scout 2020
SGS sa:
VanGarg sa:

Vänliga funderingar
/VanGarg

Scout 290 Race är bra lik Vitus Sentier 29 av förra årets modell. Det mesta, inklusive geometrin är i princip samma lika rakt av. Den kostade strax under 10k, ca 8-9k efter sedvanlig rabatt. Nukeproof är helt klart bland de dyrare, internetbaserade märkena. Oklart varför.

Samtidigt. Det är ju inte alls samma sak nej, men när man för 10k hos en handlare får finna sig i tung stålfjäder i fronten och Alivio-nivå (förutom sedvanligt bakväxeltrim) på resten så, tja...

Nukeproof tycker väl att de börjar blir premium efter framgångar på tävling och i reviews.
Jag gillar vitus nya trail fs. Ska bli kul att se hur den står sig mot reactor

Nukeproof Scout 2020
Är de förvillande lika Sentier eller är det bara jag? Är ju grymt sugen på Sentier alt. Radon Cragger. Frågan är om det är värt ytterligare 2k för att slippa vänta...

Tillbaka
Topp