Ny 600 km Uppland runt

Ny 600 km Uppland runt
Jag tror att det kan bli en skojig bana. Halva vägen (start - Östhammar och Sala - mål) har jag kört mc på många gånger och om inget har hänt är det fina vägar. Väg 76 från Östhammar till Kungsådran är inte rolig men det finns inte så många alternativ.

Ny 600 km Uppland runt
Jag tror att det kan bli en skojig bana. Halva vägen (start - Östhammar och Sala - mål) har jag kört mc på många gånger och om inget har hänt är det fina vägar. Väg 76 från Östhammar till Kungsådran är inte rolig men det finns inte så många alternativ.
Jodå, det finns några trevliga alternativ till 76'an, fast frågan är ju hur mycket längre det får bli?
Det går kanske att korta av på andra ställen?

Från Forsmarks bruk kan vägen över Skaten till Ängskär väljas. Den omfattar ett par km grusväg söder om Skaten. Därifrån kan man antingen välja väg778 direkt till Skärplinge eller 778 till Böle, 777 till Edvalla och 781 över Fagerviken till Skärplinge.

Efter Karlholmsbruk kommer Nöttö, där går att välja grusvägen över Holmsånger till Gårdskär och från Gårdskär går det grusväg till Långsand. Sen är det bara att ansluta till befintlig rutt i Överboda.

Tillbaka
Topp