Ny 600 km Uppland runt

Ny 600 km Uppland runt
Jag tror att det kan bli en skojig bana. Halva vägen (start - Östhammar och Sala - mål) har jag kört mc på många gånger och om inget har hänt är det fina vägar. Väg 76 från Östhammar till Kungsådran är inte rolig men det finns inte så många alternativ.

Ny 600 km Uppland runt
Jag tror att det kan bli en skojig bana. Halva vägen (start - Östhammar och Sala - mål) har jag kört mc på många gånger och om inget har hänt är det fina vägar. Väg 76 från Östhammar till Kungsådran är inte rolig men det finns inte så många alternativ.
Jodå, det finns några trevliga alternativ till 76'an, fast frågan är ju hur mycket längre det får bli?
Det går kanske att korta av på andra ställen?

Från Forsmarks bruk kan vägen över Skaten till Ängskär väljas. Den omfattar ett par km grusväg söder om Skaten. Därifrån kan man antingen välja väg778 direkt till Skärplinge eller 778 till Böle, 777 till Edvalla och 781 över Fagerviken till Skärplinge.

Efter Karlholmsbruk kommer Nöttö, där går att välja grusvägen över Holmsånger till Gårdskär och från Gårdskär går det grusväg till Långsand. Sen är det bara att ansluta till befintlig rutt i Överboda.

Ny 600 km Uppland runt
Ser ut att kunna bli en fin tur. Ser fram emot att få prova den i framtiden.

Östervåla-Heby:
Den här sträckan hade jag nog hellre dragit väg 858 via Huddunge. Finare väg och man slipper att korsa (och cykla på) 100-vägen RV56.

Heby söderut:
Sträckan Fastbo-Skarpbo (~5 km söder om Heby till RV70) är grusväg, ifall någon är allergisk mot det.
RV70 kan vara väldigt trafikerad, särskilt under semestertid.
Kanske är det bättre att köra Heby-Fjärdhundra på 254:an, därefter cykla västerut en kortare sträcka på RV70 till Karleby, över ån och därefter ansluta till nuvarande spår mot Orresta.
Om grusvägar är godkända: cykla ursprungsrutten Heby-RV70, österut på 70 men sväng av första avfarten åt Sevalla. https://ridewithgps.com/routes/56658145

Ny 600 km Uppland runt
Ännu bättre om det går att använda (iaf för mig) bättre plattform än alltrails. Men om det inte går/är krångligt så....tack iaf, alltid kul med nya rutter.

Ny 600 km Uppland runt
upplandia runt via Attundaland, Roden, Norra RodenTiundaland och Fjädrungaland. En liten runda i historiska marker

1786736844030.webp

Bilagor

Ny 600 km Uppland runt
Höll på med en populaire/ permanent för ett par år sen. Start Stadshuset - Drottningholms slott- vattenära Mälaren via Rosersberg till Sigtuna, vidare Arlanda- Vallentuna- Täby- Djursholm- Hagaparken- Sthlms slott och tillbaka till Stadshuset.

Den var runt 210-220 km lång och jag provcyklade hela en gång totalt. Tyvärr passar den lite illa som lopp men om intresse finns så lägger jag upp den i september efter cykelsemestern.
Den behöver göras om åtminstone i Täby p.g.a vissa omledningar som nu bör vara klara. Från Näsby Park är det samma.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp