Ny gaffel, passar eller inte?

Veritas79

Medlem
Hej, behöver råd, skulle denna gaffel

Passa till min

Tycker det ser ut att passa av det jag kan se? Men kanske saknar siffror jag borde jämföra också?

Ser även den nya gafflen bara klarar upp till 45mm däck medans gamla klarar 50mm. Jag kör 45mm nu, kan i värsta fall gå ner i storlek.

Ska ut på flermånaders bikepacking i januari och behöver eventuellt utrymme på gaffel. Anything TI cages tänkte jag, 3håls. Tittar på andra sätt att fästa Anything, har ett hål tillgängligt, men att ha 3 hål skulle kännas bäst.
1500kr för en ny gaffel känns ok om den passar.

Tack på förhand
Jonas

Två längd/höjd måt finns inte med: axle to crown length, antar att den inte är kritiskt, även om nya gaffeln skulle kunna vara lägre om den bara tar upp till 45 mm däck, och gaffelrörslängd, som brukar vara lång på en lös gaffel, men är kritiskt om den är för kort.

En sak till är att diagonalröret går lite runt gaffelkronan. Så kronan av gaffeln måste inte vara för bred. Men det ser ut att det passar.

Tack för svar, har mailat butiken och frågat om det fanns mer info/foto från kartongen, se om det går få tag på sista infon innan beställning.

Hej, behöver råd, skulle denna gaffel

Passa till min

Tycker det ser ut att passa av det jag kan se? Men kanske saknar siffror jag borde jämföra också?

Ser även den nya gafflen bara klarar upp till 45mm däck medans gamla klarar 50mm. Jag kör 45mm nu, kan i värsta fall gå ner i storlek.

Ska ut på flermånaders bikepacking i januari och behöver eventuellt utrymme på gaffel. Anything TI cages tänkte jag, 3håls. Tittar på andra sätt att fästa Anything, har ett hål tillgängligt, men att ha 3 hål skulle kännas bäst.
1500kr för en ny gaffel känns ok om den passar.

Tack på förhand
Jonas
Jag har kört den där gaffeln med Panaracer Gravelking SK 50-622 utan problem. Fanns plats över till och med.

Rake/offset 37mm. Det låter lite för en gravel-gaffel. Mätt av personal i butik enligt uppgift. Kan någon bekräfta denna siffra? Mvh

Tillbaka
Topp