Ny gravel, ramskada. Vad hade du gjort?

Så har vi en upplösning på eländet och det hela har löst sig väldigt bra. Cykeln är precis som någon gissade en 3T Exploro Race som det visar sig att 3T levererat cykeln med fel sadelstolpe. Stolpen tillhör en Exploro Team där utformningen på ramen är helt annorlunda. Så skadan som uppstod ska inte vara möjlig med korrekt stolpe, skönt ändå!

Dom byter ut ramen utan kostnad så på det hela taget löste det sig utmärkt. Erik på Tune Scandinavia har verkligen levererat en kanonservice rakt igenom! Förhoppningsvis kör man grus igen inom ett par veckor!
Skönt, inte varje dag man hör nåt positivt om Tune Scandinavia precis.

Jag hade tänkt gå och köpa en bok idag. En att liksom semesterläsa. Men den här tråden var så gripande och spännande och fick ett så vackert slut att jag fått mitt läsbehov tillgodosett för ett tag.

Roligt att det löste sig och grattis till en fin cykel.
Vad läser du för böcker?
- Gillar den där av malm, "Gravelramen som gick sönder".
Man slängs mellan hopp och förtvivlan, slutet är dock lyckligt och det berör verkligen ens inre.

Vad läser du för böcker?
- Gillar den där av malm, "Gravelramen som gick sönder".
Man slängs mellan hopp och förtvivlan, slutet är dock lyckligt och det berör verkligen ens inre.
Den är dessutom bara tre sidor lång, så man får tid över till annat.

Det där med tvära kast mellan hopp och förtvivlan påminner mig om ett samtal jag hade med en liten pojke som jag mötte i kvarteret när jag var ute med hunden.

Pojk: Min granne hade en hund.
Jag: Åh, vad trevligt.
Pojk: Fast han dog.
Jag: Ojdå, det var sorgligt.
Pojk: Så nu har de en ny hund.
Jag: Oj, vad roligt.
Pojk: Mm, hej då!

Barn är mästare på att hålla det kort och koncist.

Så har vi en upplösning på eländet och det hela har löst sig väldigt bra. Cykeln är precis som någon gissade en 3T Exploro Race som det visar sig att 3T levererat cykeln med fel sadelstolpe. Stolpen tillhör en Exploro Team där utformningen på ramen är helt annorlunda. Så skadan som uppstod ska inte vara möjlig med korrekt stolpe, skönt ändå!

Dom byter ut ramen utan kostnad så på det hela taget löste det sig utmärkt. Erik på Tune Scandinavia har verkligen levererat en kanonservice rakt igenom! Förhoppningsvis kör man grus igen inom ett par veckor!

Härligt det löste sig. Men hur klarar dem sätta en exploro stolpe på en race max. Är ju helt olikt sadelfäste på dessa.

Tillbaka
Topp