Ny här, från Södertälje

Demphausse

Ny medlem
Ny här, från Södertälje
Hallå

Jag har smygläst här på forumet i en månad nu så nu var det dags att regga sig.

Efter åratal av löpning och styrketräning gav mina hälsenor upp i slutet av sommaren.
I oktober slog träningsabstinensen till och jag köpte min första riktiga cykel, en Scott Aspect 10...
Efter att ha ägt hojen i 2 dar deltog jag på mtb-adventure och det var början till ett beroende.
Nu är jag anmäld till Cykelvasan.

Jag cyklar mest i ett före detta militärområde, Ing 1/ Almnäs, en bit utanför stan.
Overklig miljö med gamla pansarvagnsspår, pansarskyttebanor och hangarer mm.

I tisdags tog jag ledigt och åkte ut till Lida och provade på 7 km slingan. Det var inte min grej, alldeles för geggigt :-)
Jag gillar mer att kötta på i typ löpspår och stigar.

Några här från södertälje?

Bilagor

• IMAG1399.jpg
    IMAG1399.jpg
    112.2 KB · Besök: 35
Ny här, från Södertälje
Bilder från Lida och en från Almnäs.

Bilagor

• IMAG1368.jpg
    IMAG1368.jpg
    74.5 KB · Besök: 35
  • IMAG1377.jpg
    IMAG1377.jpg
    75.3 KB · Besök: 31
  • IMAG1385.jpg
    IMAG1385.jpg
    84.9 KB · Besök: 39
  • IMAG1397.jpg
    IMAG1397.jpg
    122.3 KB · Besök: 35
Ny här, från Södertälje
Välkommen till Happymtb! Men passa dej för att hojja på löparspår (för att inte nämna el-ljusspår), det är ett effektivt sätt att bli inpopulär, både bland gående och här på Happymtb.
Vill du ha ett alternativ kan jag rekommendera Brantbrinks IP' s MTB-spår.
Nu har dom visserligen tagit ner snitslingen men det går att följa hjulspåren, alt. vänta tills jag fått tummen ur och lägger upp min guide för att hitta runt.
Din bild på geggiga stigar i Lida går tyvärr att hitta överallt så här års, speciellt i år när "försäsongen" varit så blöt. // Larsa. :)

Ny här, från Södertälje
Nu vet jag inte om 7km är ett cykelspår då jag mest gått med hund och åkt längdskidor i Lida. Men kör för guds skull inte i löparspår. Kolla var man får cykla och var man inte får cykla. Lida är schyssta då man får köra drag med hund och längdskidor men cykla i löpspåren lär inte vara populärt. Guldställe för övrigt men det var innan jag köpte MTB.

http://www.lida.nu/vintertid/motions--och-skidspar/ Det står inget om cykelförbud men maila ansvarig innan du gör bort dig.

Ny här, från Södertälje
Är från Södertälje, brukar också snurra runt en hel del kring Almnäs, men även bort mot Järna, Pershagen, Malmsjön, Bornsjön... Hittar inte heller så jättebra, men har turen att cykla med folk som gör det!

Tillbaka
Topp