Ny här och tänkte köpa ny hoj, behöver tips
Hej!
Är ny här på detta forumet och det var längesedan jag cyklade senast. Magen har vuxit sig stor och jag tänkte att det börjar bli dags att börja cykla igen. Jag har inte cyklat på 10år :) men när jag la av hade jag hyffsad koll på att framföra cykeln och produkterna, men det är inte värt något idag =).
Cykeln som jag cyklade på innan är i det skick jag lämnade den i för 10 år sedan. D.v.s V-bromsar och en vajer som är av. Rox Shocks dämparen är visserligen fortfarande bra men jag är sugen på att köpa något nytt och det är här ni kommer in i bilden. Det har ju trots allt hänt lite på all denna tid.
Cykeln kommer att få gå på grusvägar och förhoppningsvis lite i mtb-spår runt skatås när jag väl fått upp flåset och säkerheten igen.
Jag vill ha skivbromsar och iaf dämpare fram.
Jag har tänkt mig en prisklass på ca 10 000:-
Finns det något jag måste ha eller bör undvika?
Ska jag satsa på nytt eller begagnat?
Var får jag mest cykel för pengarna?
Ja, ös på med tips och förslag. Jag är tacksam för allt.
Hjälp en stackars förlegad soffpotatis som vill ut i spåren igen =).
Är ny här på detta forumet och det var längesedan jag cyklade senast. Magen har vuxit sig stor och jag tänkte att det börjar bli dags att börja cykla igen. Jag har inte cyklat på 10år :) men när jag la av hade jag hyffsad koll på att framföra cykeln och produkterna, men det är inte värt något idag =).
Cykeln som jag cyklade på innan är i det skick jag lämnade den i för 10 år sedan. D.v.s V-bromsar och en vajer som är av. Rox Shocks dämparen är visserligen fortfarande bra men jag är sugen på att köpa något nytt och det är här ni kommer in i bilden. Det har ju trots allt hänt lite på all denna tid.
Cykeln kommer att få gå på grusvägar och förhoppningsvis lite i mtb-spår runt skatås när jag väl fått upp flåset och säkerheten igen.
Jag vill ha skivbromsar och iaf dämpare fram.
Jag har tänkt mig en prisklass på ca 10 000:-
Finns det något jag måste ha eller bör undvika?
Ska jag satsa på nytt eller begagnat?
Var får jag mest cykel för pengarna?
Ja, ös på med tips och förslag. Jag är tacksam för allt.
Hjälp en stackars förlegad soffpotatis som vill ut i spåren igen =).