Ny här på forumet

• Trådstartare Trådstartare qma
  • Start datum Start datum

qma

Aktiv medlem
Ny här på forumet
Jag skriver mitt första inlägg här.

En cykeltokig, och lite allmänt tokig, 33-årig gubbe från Nacka som växte upp med ganska usla BMX- och vägcyklar. Hittade tillbaks till cyklandet 2009, efter att ha slösat 10 år utan vettig träning, och har fastnat för mountainbike.

Cyklar på ett eget bygge från Juli 2011, en rigid 29er med ramen Surly Karate Monkey.
På väg att köpa min andra ordentliga cykel snart.

Jag jobbar också på kontor med att skriva programvara.

Hej allihopa. :)
/John

Ny här på forumet
kluster skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det vid 30 man blir gubbe?

Nej, det är när man tar ett skrivbordsjobb.

Hej hej, btw! =0)

Ny här på forumet
Ålder är bara en siffra

Mikael

kluster skrev:

Ny här på forumet
kluster skrev:

Näe, men jag är lite gubbig.
Inget som märks när jag cyklar dock. :)
(Eller jo, lite feg kanske.)
(Cykeln i sig är kanske mindre gubbig än en typisk Surly.)
Edit: Detaljer..

Senast ändrad:
Ny här på forumet
Gubbe är man när man tycker det är okej med pakethållare och man gärna låter spännbanden sitta kvar, "för man vet ju aldrig..."

Eller om man jobbar på infosäk-avdelningar....

Ny här på forumet
Jannetuba skrev:
> Hej!
>
> Tror inte man kan bli gubbe innan 40 om man inte
> går in för det ordentligt. Bra jobbat i så
> fall!

Jag tog med en yngre släkting på min 125:a (häromåret... harkel) han sade gubbe till mån årskullskonpis. ;-)

Ny här på forumet
Hallå där.
Jag är så fräck att jag kapar en annans tråd utan att ens ha startat en egen tidigare.
Detta kan ses som fegt eller helt enkelt nyskapande, av vilka jag väljer det senare alternativet.

Ser mig som en liten "lurker" här på forumet sedan en månad tillbaka då jag av någon underlig anledning började kolla på cyklar, kanske då eftersom jag själv inte äger någon för tillfället.
För länge sedan, faktiskt antagligen längre än en del här på forumet har levt, så cyklade jag en MTB lite huller om buller i skog och mark dock mest på landsväg med slicks och tyckte det var kul.
Fritidsintresse från förr skall nu återupplivas och cykel med tillbehör inhandlas.

Vad jag inte blir klok på är detta val mellan HT och FS.
Då jag inte vill lägga mer pengar än nödvändigt på något jag kanske tycker inte är kul (fast cykling är ju det) så har min budget blivit 10' för hojjen, där valet stannat på Canyon Yellowstone 6.9.
HT och inte fulldämpat, men tror mig se en tid med asfalt under gummit varför HT går före FS och passar bättre in i min ekonomi. Förhoppningsvis är det roligare än roligt med MTB'ing i skogen nu, så kanske jag kan byta upp mig till en FS nästa år i alla fall.

På tal om gubbetrenden som fluktuerar i denna tråd så sällar jag mig till den över skalan där man räknar ned till slutet istället för räkna upp till hälften av livet. 41 välfyllda årsringar sitter på kroppen och skall bort med tramp.
Hoppas dock att min kondition skall räcka till att vara med på ett par snickersrundor runt Uppsala lite senare då jag har hyfsat nära till stan från landsänden där jag bor.

Nej nu får det räcka med struntprat, har ju en tomt som skall städas då ett gäng små illbattingar som absolut INTE (hedersord och självdöd bla bla) släpat fram några saker...

/Fred

Ny här på forumet
125:a och gubbe! Cool.

Premiär för mig att bli kallad farbror (nästan som gubbe tycker jag) var när jag satt i kassan på ICA 1986.

Hej till Trampdynan också!

Misärpendlaren skrev:
> Jannetuba skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hej!
> >
> > Tror inte man kan bli gubbe innan 40 om man
> inte
> > går in för det ordentligt. Bra jobbat i så
> > fall!
>
>
> Jag tog med en yngre släkting på min 125:a
> (häromåret... harkel) han sade gubbe till mån
> årskullskonpis. ;-)

Ny här på forumet
Också ny här på forumet, får se hur flitig jag blir på att skriva här då jag annars exklusivt hänger på ett annat forum (ej relaterat till sporten dock). Brukade cykla med min mountainbike här å där i skogen när jag var tonåring och provade på BMX efter det - sen tog brädan över och det är först nu; 2013, som jag är tillbaka på sadeln igen. Nu är det en något modifierad "räser"/singlespeed-cykel som är mitt åk. Använder den för att motionera (håller rätt bra tempo och tävlar lite lätt med landsvägscyklisterna) och som allt-i-allo cykel.

Men vad fan gör jag här då? Jo, "Where The Trail Ends"... Jag har pausat filmen en sådär halvtimme in och var tvungen att börja leta efter lösningar på hur jag kan börja åka MTB igen - fast mer "seriöst" den här gången. Det här forumet var en bra början på det, jag menar, det hänger riktigt dedikerade människor här - what better place to ask around 'n that sort of stuff, right?

:)

Ny här på forumet
Alla får så klart bestämma helt själva när i livet de blir gubbar/tanter/etc.

Jag menade bara att jag är en lite gammaldags och en aning kontorsanpassad.
Har inte mycket med åldern att göra! :)

Tillbaka
Topp