Ny kedja
Jag tror att det kan vara en bra idé att uppgradera min gamla slitna kedja på min mtb, kör ett sju år gammalt Shimano STX-system, 7-delat. Tänkte först att det inte är någon idé att bara byta kedjan, men det hela fungerar faktiskt väldigt bra som det är just nu, och då kanske det faktiskt finns liv kvar i min kassett och mina drev? Kedjan hoppar inte, växlingar går ganska smidigt och jag har inga direkta problem med det, även fast kuggarna börjar se lite slitna ut..
I så fall tänkte jag köpa en ny kedja så jag inte sliter mer på det än nödvändigt, det visar sig nog att jag kommer behöva fortsätta ha den här cykeln åtminstone som pendlingscykel.
Så vad för kedja passar mig? Jag har en IG-kedja vad jag vet, men jag har för mig den hette IG50 (?).. Passar en IG70 eller en IG90 eller ska jag ha något helt annat?
I så fall tänkte jag köpa en ny kedja så jag inte sliter mer på det än nödvändigt, det visar sig nog att jag kommer behöva fortsätta ha den här cykeln åtminstone som pendlingscykel.
Så vad för kedja passar mig? Jag har en IG-kedja vad jag vet, men jag har för mig den hette IG50 (?).. Passar en IG70 eller en IG90 eller ska jag ha något helt annat?