ny mtb över internet

• Trådstartare Trådstartare enok
  • Start datum Start datum
E

enok

Guest
ny mtb över internet
Hej.

Är en nykomling både i mtbträsket och här på sidan. Är på god väg att köpa min första mtb, har läst på en massa köpråd här på sidan, tack till er som fixat det, och provcyklat en del i cykelaffärer i gbg. Bor dock uppe i urskogen långt uppe i Dalarna så jag tänkte köpa en hoj över internet så jag kan få den levererad hit enkelt. Har hittat en kona blast 05, som verkar vara en sjyst hoj i den prisklass jag tänkt mig, till ett bra pris på sportsons internet-outlet.
Kan ni se några nackdelar med att köpa cykeln så här?

erik

ny mtb över internet
Har kollat där.

Hittade en kona blast 05 för 5000 på sportson och har inte hittat något bättre pris på någon svensk internetaffär.

ny mtb över internet
Se till att köpa en i rätt storlek. Dom flesta förstagångsköparna köper en för stor storlek och byter till en mindre till cykel nummer två. Försök undvika det..

ny mtb över internet
Ska tänka på storleken.

Är ca 1,85 och jag tror att en 19 borde passa lagom, har provcyklat en sån och den kändes sjyst.

ny mtb över internet
Hejs
Kan tipsa om http://www.henrikssonscykel.se/
Har prexis vart och köpt mig en TREK EX7 hos Henrikssons.
Jag ringde dem och fick ett mycketbra pris per telefon, mycket bättre än vad man kunde fixa till i Göteborg.
Om du vet vad du skall ha så kanske de kan fixa frakten etc..
Mvh Thorleif

ny mtb över internet
Jag är oxå 185cm lång men det är ben, armlängd osv som avgör rätt storlek på ram. Jag köpte en Mtb med 18" (Mediumram). Provcykla som du gjort så ska det nog gå bra! Glöm inte att stå gränsle över ramen och kolla så att du har ok mellanrum till grenen. En för stor ram blir inte så smidig i skogen...

/David

ny mtb över internet
Det där med att stå över ramen och se att man får in några fingrar är inte tillämpbart på MTB. Det är jag glad för, då skulle jag behöva en 25" mtb. ;)

Det är längden på cykeln som är viktig.

ny mtb över internet
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Det där med att stå över ramen och se att man får
> in några fingrar...

Det där kan man misstolka å det grövsta. Det väljer jag att göra... :-)

ny mtb över internet
TBone skrev:
> jomper skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det där med att stå över ramen och se att man
> får
> > in några fingrar...
>
> Det där kan man misstolka å det grövsta. Det
> väljer jag att göra... :-)
> It's not until you lose everything that you are
> free to do anything

Hur gör man då för att få räkna om till hur många tum man behöver? 2 fingrar = 1 tumme kanske?

Edit: För att bidra med något nästan konstruktivt så är det en rätt rolig känsla (beroende på hur bråttom man har) att beställa saker, väntan på leveransen och öppnandet av jättepaketet :) Håll dig borta från UPS bara, usch för dom.

ny mtb över internet
cycleman66 skrev:
> Var i dalarna bor du jag skulle annars rekomendera
> www.claesons.se i smedjebacken suveräna att ha och
> göra med

Cykelcentrum i Borlänge inte att förglömma!

Tillbaka
Topp