Ny nybörjartur lördag 17 juli Sthlm Hellas

stereo

Medlem
Förra gången gick ju perfekt och intresse och allt verkade finnas så här kommer ett nytt erbjudande för nybörjare att cykla lite i Hellasskogarna. Två ej cyklingsvana kollegor till mig följer med.

Tid: lördag kl11
Plats: vid liften vid hammarbybacken

Vikommer cykla några timmar och terrängen kommer vara nästan lika svår som mer rutinerade cyklister cyklar. Vi kommer dock anpassa tempo så alla kan följa med och det är många som kommer kliva av här och var och leda cykeln där det känns för svårt. Lunch vid Hellasgården för de som vill det.

Väderprognosen ser väl sådär ut, men sånt kan man inte lita på. Om vi ställer in så annonserar jag ut det innan kl 10 på lördag morgon. Och precis som hände sist så förutsätter jag att de som vill cykla snabbare kan bryta loss en grupp som gör det. Jag kommer dock hålla tempo som "siste man"

Välkommen

Senast redigerad av en moderator:
mr Lindwall skrev:
-------------------------------------------------------
> Låter som en kul grej! Jag tar med grabben så
> får vi se hur det går.

blir finemang det!

om någon som mer eller mindre aldrig cyklat tidigare följer med så tänkte jag att en liten "att ha med"-lista är på sin plats:

- mtb-cykel (kolla gärna att den är i någorlunda skick innan så vi slipper spendera hela dagen med mekstopp).
- vatten (minimum 1 liter, själv har jag 2,5 liter), med fördel i camelbak istf rammonterad flaska
- hjälm (om inte annat så brukar jag slå huvudet i överhängande grenar på i stort sett varje runda, dessutom ser det fånigt ut att cykla i skogen utan hjälm)
- handskar är trevligt att ta emot sig med när man ramlar
- extra slang(ar), däckavtagare (gärna en liten pump också om du har)
- glatt och hjälpsamt humör

bonus för de som vill:
- vindjacka
- skyddsglasögon
- knäskydd, armbågsskydd
- däcklagningskit
- multi-tool, kedjebrytare
- extra växelöra
- lite plåster och förband

stereo skrev:
> mr Lindwall skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Låter som en kul grej! Jag tar med grabben så
> > får vi se hur det går.
>
>
> blir finemang det!
>
> om någon som mer eller mindre aldrig cyklat
> tidigare följer med så tänkte jag att en liten
> "att ha med"-lista är på sin plats:
>
> - mtb-cykel (kolla gärna att den är i
> någorlunda skick innan så vi slipper spendera
> hela dagen med mekstopp).
> - vatten (minimum 1 liter, själv har jag 2,5
> liter), med fördel i camelbak istf rammonterad
> flaska
> - hjälm (om inte annat så brukar jag slå
> huvudet i överhängande grenar på i stort sett
> varje runda, dessutom ser det fånigt ut att cykla
> i skogen utan hjälm)
> - handskar är trevligt att ta emot sig med när
> man ramlar
> - extra slang(ar), däckavtagare (gärna en liten
> pump också om du har)
> - glatt och hjälpsamt humör
>
> bonus för de som vill:
> - vindjacka
> - skyddsglasögon
> - knäskydd, armbågsskydd
> - däcklagningskit
> - multi-tool, kedjebrytare
> - extra växelöra
> - lite plåster och förband

- fikapengar

Trist att man är bortrest i helgen hade varit kul att vara med i o m att det var så lyckat förra gången. Hoppas att det blir fler gånger, det är ett grymt initiativ!

//H

En fjäder i din hatt stereo, kan tyvärr inte hänga med denna gång. Det sämsta vädret verkar dock drabba oss på söndag.

Som sagt - grymt bra initiativ!

Jag borde vara självskriven på sådana där events, då Hellas bör utforskas, men i helgen vet jag inte om det funkar.
Jag kan bli tvungen att åka på andra, tråkiga, saker tyvärr, men jag håller ögonen öppna för fler tillfällen!
Jag kan inte förneka Hellas och socialcykling i all evighet!

Jag hänger med på socialcykling, min kassa rygg pallar bara med
snigeltempo just nu så det passar ju bra det här.

+ badbrallor?

/Staffan

S. Andrée skrev:
> Jag hänger med på socialcykling, min kassa rygg
> pallar bara med
> snigeltempo just nu så det passar ju bra det
> här.
>
> + badbrallor?
>
> /Staffan

ta gärna med badbrallor! tanken är att vi stannar vid Hellasgården efter (eller mitt i beroende på om man vill fortsätta cykla efteråt) 1,5-3h beroende på hur snabbt folk är beredda att trampa - och där går det ju fint att bada.

själv får jag inte bada förrän nästa vecka då stygn är bortplockade ur min vad som inte kom överens med min framväxel förra veckan. skit alltså, vadsutur är ju självaste kvintessensen av nakennattbadarens medaljbaksida.

Jag testade hojen en kortis i sickla skiftet påvägen hem från sandasjön idag, FYFAAAN vad skönt den går över rötter och sten.. Men jag är grymt ovan med den och behöver få tid att "bli ett" med cykeln.

Jag kanske dyker upp imorrn och rider in oskulden i syndens värld! mumma! =)

Sådärja!

Nu har vi kommit hem utan några större skador på vare sig hojar eller kroppar. Den lilla blå var så trött att han somnade i bilen på hemvägen. När han sedan vaknade yrade han om Dow Jones och någon Filosof!!! Kan detta vara någon allvarlig sjukdom eller?

PS. Tack för turen!

Tack själv, jag var impad att han tog sig fram i terrängen =)

Och tack alla andra, dagens runda var verkligen jätterolig. Konceptet var hur bra som helst, en runda, lite käk, en till runda.. Vi som fortsatte andra rundan borde kanske planerat lite bättre med energybars och mer vatten etc för att inte tappa kraften vilket vi nog allihopa gjorde ;) Men förutom det så tycker jag att det var en kanon dag med kanon folk!

Jag litar på att Anders gör detta till ett återkommande koncept. :)

Men jag, jag är tröttast av alla! ;-) har inte ens orkat duscha än...

Nästa gång blir det sportdryck då ska ni få se på andra bullar! ;-) När vi vek av var det ju nästa 8km kvar till bilen, pust!

Tack för turen, bra service och maten! :-) Å tänk att ni fick mig att köra så hårt att jag fick två punkor! :-)

Helt färdig här med. Men nöjd. Den längsta happyrundan jag åkt tror jag. Före lunch i nybörjartempo och bland annat med en superduktig junior-cyklist! Raz, Kanadicken, LisaCecilia, Stizze och jag själv på lite tuffare runda efter lunchen. Blå-gröna i ett tempo som åtminstone inledningsvis inte var något att skämmas för. Kan meddela att även jag,Stefan och chris vek av när vi kom till masterna sen.

Jag lägger upp gps-spår och tuffa bilder om jag inte somn----auto sent 20100717T1856 Mozzila forms auto agent v1.32

STIZZE skrev:
> var en kanon
> dag med kanon folk!
>
> Jag litar på att Anders gör detta till ett
> återkommande koncept. :)

Det hoppas jag verkligen! Missade ju denna välbehövliga lilla ride. Jag skall göra mitt yttersta för att lyckas dyka upp nästa gång.
Men jag fick andra välbehövliga saker uträttade idag - det förtar dock inte min avundssjuka!

Grymt initiativ som sagt, och nästa gång, då jävlar!

gps-spår för eftermiddagen (klicka på spåret för att få data)
http://maps.google.com/?t=p&z=15&ll...gps/host/1681f8de-5747-4ffa-a6f6-355d8a8c2f8c

heffiga drops på blåa:

lisacecilia (landning, iphonen var extra seg för mig hävdar jag fortfarande...)
37530_408158497260_541152260_4971359_3020836_n.jpg ht=540

kanadicken
37875_408157752260_541152260_4971317_6367704_n.jpg ht=540

stizze (eller egentligen mer fokus på den nya cannondalen)
38131_408157902260_541152260_4971323_7057624_n.jpg ht=540

raz
38264_408158212260_541152260_4971346_941118_n.jpg ht=540

stereo
38426_408157132260_541152260_4971304_4472772_n.jpg ht=540

Låter som en helgjuten tur, synd att jag missade det, cykelfri semester är lite tråkigt. Hoppas på fler "lugna" turer i augusti!

Tillbaka
Topp