Ny racer

**7**

Ny medlem
Ny racer
Kan Happy eliten ge betyg åt följade cykel jag e lite sugen på.

Columbus San Leo,full Ultegra och Fulcrum Zero hjul...

verkar det vettigt??

Ny racer
Ser helt puckat ut.. Nä Fulcrum zero hjulen är fina och den ramen är fin, men kanske välja ultegra sl istället? Vad ska du ge för hojjen förresten?

Ny racer
Pris i Götet på cykelcity kring 30.000 utan prut och egna tillägg.

Efter att ha köpt det mesta via nätet ett tag nu vill jag prova butik igen -
och jag har enbart positiva omdömen om Cykelcity gänget här i Göteborg.

Verkar det inte vettigt att lägga en extra slant på fina hjul istället för att gå upp en klass på komponenterna - läs Dura Ace ?

Hur e Fulcrum Zero gentemot Mavic Ksyrium ES/SL (ES e snyggare)

Har även kollat lite på Battaglin C12 Pro med motsvarande spec.
Någon som har erfarenhet av detta märke ?

Ny racer
Battaglin hade väll lite kvalitetsproblem me sina kolfiberramar, i alla fall under tiden som hallman sport (numera shimano nordic) sålde dem. kan ju blivit bättre dock.

bra pris.

hojjen kostar för övrigt ca 21000 kr med samma hjul men med dura ace i usa. :D blir rint 28000 med frakt, tull o svensk moms, om man nu skulle åka på det. bara en tanke. uppskattad vikt 6,5 kg

men det är helt klart en fördel att köpa i sverige rent service mässigt, om nått skulle hända

Ny racer
full Ultegra är aldrig värt pengarna, igentligen är allt över 105 bara skryt. Vill man cykla fortare så ta prisskilnaden och åk till Mallis och träna istället.

Men sen kommer själva porr effekten, klart att räkna med..

Ny racer
bredbar skrev:
-------------------------------------------------------
> vilka affärer i usa är det du källar till?

www.pedalforce.com deras qs2 ram är samma ram som san leo.

Ny racer
Det känns som om jag va på rätt spår.
Tackar för informationen - bilder på nya öket kommer så fort den kommer hem - dock inte beställd än.
Ska till LBS & prata mått samt summor i morgon.

CR1Falun visst har du rätt ang, att 105:an räcker.

Har kört några tusen mil på min nuvarande racer på drygt 10 år.
Inget har någonsin gått i bitar på grund av kass kvalite, endast normala byten har skett.
Har aldrig haft problem med växling under belastning heller.

Efter att ha blivit nergjord bakifrån under VR-04 fick jag dock byta höger STI handtag samt bakhjul,
trodde ett tag att jag även skulle få knäprotes men på akuten i Motala konstaterade dom att det inte vart några sprickor. Bakhjulet såg dock ut som en ellips...

Gick ifrån Rolf Vector PRO till Mavic Ksyrium, samt 105 till Ultegra då höger STI inte fanns i butik.

Denna gång blir det Ultegra för att det är snyggare helt enkelt.
Att det skulle rulla snabbare, håller jag med om att det är befängt.

Sucker som man är får man ju ge ögat något oxå dock - inte sant ?

Ny racer
Du är happyskadad! Tryck Ctrl+Alt?Delete!

edit/tillägg- Jag tar tillbaka ovanstående, ber om ursäkt för mitt plumpa påhopp hade bara en dålig dag i tvättstugan och lät det gå ut över 7:ans sakliga racerinlägg.

Vill själv bli med räcer ska bara få sambon kan köpa en till mig.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp