Ny Racer!

Ny Racer!
Två saker:

1. Båda cyklarna har en sorglig utrustningsnivå.

2. Är man total nybörjare är det viktigaste att kunna prova sig fram till/få hjälp med att välja rätt storlek.

Ny Racer!
Android skrev:
-------------------------------------------------------
>
> 2. Är man total nybörjare är det viktigaste att
> kunna prova sig fram till/få hjälp med att
> välja rätt storlek.
Det där får man ju jämt höra. Men håller det? Om jag är total nybörjare vet jag ju inte ens hur jag skall sitta på cykeln och jag vet framför allt inte vad som kommer att kännas bra när jag har cyklat några månader och lärt mig/tränat mig till att sitta och cykla "rätt". Omöjligt att själv pröva sig fram till rätt storlek alltså. Och vad kan butikspersonalen göra som man inte kan göra genom att mäta kroppen själv och räkna ut alla storlekar? De vet ju inte heller om jag kommer att visa mig ha något dolt "lyte" som gör att jag vill ha t.ex. kortare/längre ram än "normalt" etc. Sånt märks väl helt enkelt inte när man är helt ocyklad och alla varianter känns konstigt och bakvänt?
Jag köpte iaf. cykel på nätet när jag var total nybörjare (vilket inte var så vääldigt länge sen), och hittills har jag inte ångrat mig bittert.

Ny Racer!
Att köpa en sådan cykel på chansing är väl helt ok om du inte cyklat tidigare. Men när du kört några mil med den cykeln kommer du nog att få känningar i knän eller axlar eller nacke eller kanske något annat. Sedan är man igång. Man ska byta hjul å man ska byta styrstam å dittan å dattan å sedan har du kanske bara ramen, växlarna å bromsarna kavr som e orginal.

Då bestämmer du dig för att sälja cykeln å köpa en "grymmare". Det här köpet blir hos din LBS eller du går till din lbs å får måtten å köper en billiagre från nätet.

det jag vill komma fram till e att köper du en billig instegscykel kommer du nog gilla den ganska snabbt sedan får blodad tand å vill ha bättre, lättare å snabbare så du kommer göra dig av med denna ganska snabtbt.