PeterGravel
Medlem
Ny ram gamla bromsar. Problem.
Tjena. Har stött på problem här, rätt så stora problem om jag får bedöma läget. Detta är dock något jag absolut måste överkomma om jag ska få ihop detta. Just nu känns det rätt tungt dock. Postar bilder här och uppskattar all input. Har lirat med min förra cykel i många år men bromsar var aldrig något jag behövde byta för de var de enda som höll. Nu är jag dock i läget att jag har en ny ram och gamla Shiano 5600 bromsar. Det är dock inte dessa som jag tänker ha på cykeln för jag ska köpa nya, antingen Shimanos senaste 105 eller SRAM force. Monterade av bromsarna i höstas då jag satte cykeln på trainern och när jag gjorde det blev jag säkert av med flera delar, delar som jag aldrig kommer hitta nu och köpa nya känns inte aktuellt. Tack för all feedback.

1. Hålen är för små.
2. Bromsen hamnar för nära inpå (lösses med bricka?).
3. Om allt detta löser sig sitter bakbromsen fortfarande helt knasigt? Hur ska kabeln gå där när sadeltuben är så nära?
Tack tack tack säger jag som om ni precis hade köpt mig en biljett hem.

1. Hålen är för små.
2. Bromsen hamnar för nära inpå (lösses med bricka?).
3. Om allt detta löser sig sitter bakbromsen fortfarande helt knasigt? Hur ska kabeln gå där när sadeltuben är så nära?
Tack tack tack säger jag som om ni precis hade köpt mig en biljett hem.