Eric skrev:
-------------------------------------------------------
> Jensen: Är det inte bara det du intalar dig
> eftersom du verkar vara en riktig gram-jagare? :)
>
> Nog för att stoppning inte är allt. men
> Speedneedle ser ju iaf ruggigt jobbig att sitta
> på.
man skulle kunna tro det, men nej, så är absolut inte fallet. visst är det en trevlig bieffekt. kollar du runt lite på nätet upptäcker du rätt snart att den är omtykt, MEN som sagt, det betyder inte att den garanterat passar dig.
kan hålla med om att den ser knepig ut att sitta på, det trodde jag med. men den kostar inte mycket mer än en SLR, så ville testa och jag tänker nog inte köra med nån annan. man kanske tror att den där biten utan stopning är för att lätta, men det är istället för att ha ett hål i sadeln sm vissa andra märken har, alltså lätta på trycket för blodflödet.
och du, hade jag varit gramjägare, hade min hojj vägt 11 kg då? :D:D nää, precis.
har testat en hel del sadlar, Flite, SLR, SLR XP, SLK, arione, Gobi, aliante, specialized Toupe, nån sanmarco och nu tune. bara san marcon kunde matcha tune sadeln, men den har ja inte sett på nån annan hojj eller löst, än den corratec som den såldes med, var sådan där railsen va en del av sadeln, alltså sidorna böjdes ner o blev rails.
men åter igen, säger inte att den passar dig, för det äre inte alls säkert att den gör. ville bara poängtera att stopning inte är att mycket stopning = garanterat bekväm, eller lite stopning = garanterat obekväm inte stämmer. och att det är så olika mellan olika personer. Toupen skulle vara så skön enligt många, sämsta sadeln jag prövat, hade ont efter 15 minuter. kör in den sa många, gav den några veckor, hjälpte inte ett skit.
sadel är den del som är svårast att rekomendera på en hel hojj