mikipedia_ sa:
Endura mt500 rainjacket ska enligt nå test ha bäst andningsförmåga av något engelskt? test av moderna membranjackor.
Av det här och av dina tidigare inlägg framgår att du drar paralleller mellan membran och regnjackor. Om du läser tråden igen kommer du förhoppningsvis inse att det finns två typer av membranjackor, vindjackor och regnjackor. Vindjackorna har membran av typen Windstopper, Windtex och A-tex. Regnjackor har membran av typen Gore-tex. De har helt skilda egenskaper och användningsområden.
Min uppfattning är att regnjackorna bara funkar någorlunda bra i hyfsat kraftigt regn och när det inte är för varmt (för mig innebär det ett par plusgrader). Gore-tex active shell funkar något bättre än vanlig Gore-tex.
Vindjackorna däremot är ofta mycket bra, även om jag tycker att de har blivit sämre. Det tror jag beror på att man har velat öka vattentåligheten, vilket har skett till priset att de andas sämre.
Hoppas jag inte är alltför burdus, sitter här med 39,7 grader och stigande trend. Har bara vara uppe i några minuter, men måste strax gå lägga mig igen...