Nya allebike Alpha

Nya allebike Alpha
Är väldigt intresserad av att köpa en Alpha, men är osäker på storlek. Väljer mellan L och XL. (har XL på min MB31 Royal). Finns det någon i Skåne som har en Alpha i storlek L som man skulle kunna titta på för att avgöra storlek?

Nya allebike Alpha
Har haft ett knak när jag tagit i. Tog bort vevpartiet för att smörja och dra åt. Hittade detta istället.

IMG_1778.jpeg

Mailat till Allebike som ville ha kvittot. Cykeln är knappt två år. Hoppas det går på garantin, vore väl märkligt annars eller?

Nya allebike Alpha
Har haft ett knak när jag tagit i. Tog bort vevpartiet för att smörja och dra åt. Hittade detta istället.

Visa bilaga 699043
Mailat till Allebike som ville ha kvittot. Cykeln är knappt två år. Hoppas det går på garantin, vore väl märkligt annars eller?
Vad är det som händer, gör service åt en bekant som också kör Alpha och upptäcker detta:

Bilagor

• IMG_2220.jpeg
    IMG_2220.jpeg
    448.4 KB · Besök: 380
Nya allebike Alpha
Fick min Allebike idag, men ursäkta min okunskap just idag men gummi klisterlappen som kom med skall den sitta och skydda ramen undersida?

Kan tyckte det är lite underligt att det inte kommer med några manualer eller något utan man behöver kolla hemsidan.

Nya allebike Alpha
Fick min Allebike idag, men ursäkta min okunskap just idag men gummi klisterlappen som kom med skall den sitta och skydda ramen undersida?

Kan tyckte det är lite underligt att det inte kommer med några manualer eller något utan man behöver kolla hemsidan.
Är väl främst stensprut den ska skydda mot så stordelen av den ska sitta på ”framsidan” av ramen, men nån centimeter på undersidan skadar väl heller inte

Nya allebike Alpha
Ja, om man vill ha lite extra skydd så sätter man dit den. Skall helst gå lite runt hörnet där nere så den skyddar där man lättast slår i.
Ja det blev så jag satte den. Cyklen funkar kanon fundera dock nu mera på om det är varjern eller vad jag skall justera någonstans efter första 1km började den växla själv.

Nya allebike Alpha
Rimligt att lägga 30 på en ny eller 20 på en två år gammal? Hur är slitaget om den är modest körd?
Svårt att säga. Det tråkiga svaret är nog: det beror på. Är den lite använd kan det vara värt det.Vilken modell påverkar också.

Min SLX kostade ny 35900, nu något mindre. Då är 20000:- rätt mycket kan jag tycka.

Nya allebike Alpha
Då får vi se om de slutat helt eller om det beror på. Hade tänkt köpa en till mb31 till hösten.
Möjligt att de är mer flexibla i början med en helt batch osålda ramar på väg. Min mb31 är en av de första

Nya allebike Alpha
Hej!

Köpte en nyligen en Alpha och vill gärna skydda ramen så gott jag kan, så jag slog till på deras skyddsfilmskit för ramen, se https://www.allebike.com/sv/produkt/tillbehor/skydd-skarmar-/skyddsfilmskit-majestic-fs-alpha

Tyvärr stämmer inte bilden alls som listar de olika delarna och det är sjukt svårt att identifiera de olika filmdelarna och var de skall sitta. Hittills har jag bara satt på en del... Tycker att man för 650kr kunde förvänta sig en numrerad lista med en bild på var respektive del skall sitta.

Någon annan som har erfarenhet av detta kit? Hur gjorde ni för att identifiera bitarna?

Nya allebike Alpha
Hej!

Köpte en nyligen en Alpha och vill gärna skydda ramen så gott jag kan, så jag slog till på deras skyddsfilmskit för ramen, se https://www.allebike.com/sv/produkt/tillbehor/skydd-skarmar-/skyddsfilmskit-majestic-fs-alpha

Tyvärr stämmer inte bilden alls som listar de olika delarna och det är sjukt svårt att identifiera de olika filmdelarna och var de skall sitta. Hittills har jag bara satt på en del... Tycker att man för 650kr kunde förvänta sig en numrerad lista med en bild på var respektive del skall sitta.

Någon annan som har erfarenhet av detta kit? Hur gjorde ni för att identifiera bitarna?
Hjälps man inte tillräckligt av den här bilden på sidan du länkar till?
1720819716953.png

Nya allebike Alpha
Det hade räkt bra om filmbitarna satt som det visas på bilden, men det gör de inte (inte för storlek L/XL i alla fall). Delarna som kallas Underrör 1/2 och Överrör 1/2 är de enda jag med säkerhet identifierat... väldigt oklart med kedjestagen t.ex.... sedan finns det några delar som inte alls liknar något på bilden. Risken är överhängande att jag sätter någon bit på fel ställe...

Bästa idén jag har är väl att lossa alla delar från arket för att försöka identifiera dessa, men det ökar tyvärr risken för att få smuts/damm på klistersidan.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp