42Hz
Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Lagom?Hej
Är det någon som har koll på hur hårt vevarmarna ska dras?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lagom?Hej
Är det någon som har koll på hur hårt vevarmarna ska dras?
Xtr 45-55nw hittade på hemsidan efter lite letande.Vad är det för vev?
Jag tror du är lite ute och snurrar. Du har väl en XTR-vev som heter m9100 / m9120 ungefär, som ska dras med 45-55 NM, tror jag :) Shimano är jättebra på manualer. https://si.shimano.com/en/pdfs/dm/MAFC002/DM-MAFC002-10-ENG.pdfXtr 45-55nw hittade på hemsidan efter lite letande.
Kanon, skickar PM efter frukost...Finns en L i ~Tomelilla, kan tas med till Malmö dagtid.
Har skickat meddelande.Finns en L i ~Tomelilla, kan tas med till Malmö dagtid.
Vad är det som händer, gör service åt en bekant som också kör Alpha och upptäcker detta:Har haft ett knak när jag tagit i. Tog bort vevpartiet för att smörja och dra åt. Hittade detta istället.
Visa bilaga 699043
Mailat till Allebike som ville ha kvittot. Cykeln är knappt två år. Hoppas det går på garantin, vore väl märkligt annars eller?
Oj då. Ja då känns det ju ännu mer som ett fabrikationsfel.Vad är det som händer, gör service åt en bekant som också kör Alpha och upptäcker detta:
Är väl främst stensprut den ska skydda mot så stordelen av den ska sitta på ”framsidan” av ramen, men nån centimeter på undersidan skadar väl heller inteFick min Allebike idag, men ursäkta min okunskap just idag men gummi klisterlappen som kom med skall den sitta och skydda ramen undersida?
Kan tyckte det är lite underligt att det inte kommer med några manualer eller något utan man behöver kolla hemsidan.
Ja det blev så jag satte den. Cyklen funkar kanon fundera dock nu mera på om det är varjern eller vad jag skall justera någonstans efter första 1km började den växla själv.Ja, om man vill ha lite extra skydd så sätter man dit den. Skall helst gå lite runt hörnet där nere så den skyddar där man lättast slår i.
Kolla att bakhjulet är ordentligt fastskruvat. Det var det inte på min vid leverans.Ja det blev så jag satte den. Cyklen funkar kanon fundera dock nu mera på om det är varjern eller vad jag skall justera någonstans efter första 1km började den växla själv.
Tack för tipset det skall jag göra blir att gå över alla skruvar och sådant i morgon mest ute för att testa lite idag.Kolla att bakhjulet är ordentligt fastskruvat. Det var det inte på min vid leverans.
Vilken är senaste ramen?Tycker förövrigt att färgen på senaste ramen är snygg! Eller så har jag bara tröttnat på ”stealth black” looken.
nä det har inte jag heller på skyddar ju mest mot skrap o stenskott sånt kommer alltid :)Vilken är senaste ramen?
Det där skyddet satte jag inte dit. Krossar jag ramen på ett så dåligt ställe vill jag inte maskera problemområdet:)
Den är väl ny för i år tror jag. Men bara färgen såvitt jag förstått. Geometrin är densamma.Vilken är senaste ramen?
Det där skyddet satte jag inte dit. Krossar jag ramen på ett så dåligt ställe vill jag inte maskera problemområdet:)
Min har aldrig haft färg där,de kanske glömt o maskera din vid lack?Vad är det som händer, gör service åt en bekant som också kör Alpha och upptäcker detta:
Revelation också! Det måste vara ganska nytt.Den är väl ny för i år tror jag. Men bara färgen såvitt jag förstått. Geometrin är densamma.
Om du syftar på min cykel så är komponenterna flyttade från min gamla cykel. Är en alpha SLX -22. Så Revelation har suttit på den modellen ett par år i varje fall.Revelation också! Det måste vara ganska nytt.
Svårt att säga. Det tråkiga svaret är nog: det beror på. Är den lite använd kan det vara värt det.Vilken modell påverkar också.Rimligt att lägga 30 på en ny eller 20 på en två år gammal? Hur är slitaget om den är modest körd?
Vad det enbart ram då?21-22 tror jag, men det är ju ett tag sen.
Vad det enbart ram då?
Eller vad ingick?
Med dämpare menar du "bara" bakdämpare då?Dämpare, två styrlager, tre växelöron, bakaxel. Osäker på sadelstolpsklämma men det följde nog med.
Man får nog bara en av varje om man inte ber om fler.
Med dämpare menar du "bara" bakdämpare då?
Köp en komplett cykel och slakta vettja. Dom är ju väldigt prisvärd.Mailade Allebike nu å fick till svar att ramkit ej säljes löst.... ?
Hjälps man inte tillräckligt av den här bilden på sidan du länkar till?Hej!
Köpte en nyligen en Alpha och vill gärna skydda ramen så gott jag kan, så jag slog till på deras skyddsfilmskit för ramen, se https://www.allebike.com/sv/produkt/tillbehor/skydd-skarmar-/skyddsfilmskit-majestic-fs-alpha
Tyvärr stämmer inte bilden alls som listar de olika delarna och det är sjukt svårt att identifiera de olika filmdelarna och var de skall sitta. Hittills har jag bara satt på en del... Tycker att man för 650kr kunde förvänta sig en numrerad lista med en bild på var respektive del skall sitta.
Någon annan som har erfarenhet av detta kit? Hur gjorde ni för att identifiera bitarna?