Nya däck till sommaren

fuel98

Medlem
Nya däck till sommaren
Tänkte införskaffa mig ett par nya däck till säsongen. Har alltid (nästan) kört på racing ralph. Hur var det nu, vilka är bäst rr eller nn, eller skulle man slänga på ett av vaje och i så fall vilket fram respektive bak? Kanske säger sig självt när man ser dom, men jag har aldrig haft ngn större kontakt med NN. Tänkte beställa mig i veckan här och är tacksam för tips.
Vh/ zigge

Nya däck till sommaren
the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har köpt ett Kenda Kinetics 2.60" Stick-E
> till fronten och ett Kenda Nevegal 2.50" Stick-E
> till baken, det tror jag blir utmärkt på
> sommarens stigar. :D

CC?

Nya däck till sommaren
Är också i behov av att köpa nya däck. Har tittat en del på Panaracer FireXC och Michelin All Mountain & XCR A/T. Nån som har testat dessa? Hur står de sig mot Schwalbes däck?

Nya däck till sommaren
the_TnT skrev:
> lundatok skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > CC?
>
> Guiden Mike på switch-backs.com. :D

Lite övervikt på vägen hem då? :O

Nya däck till sommaren
Jag har precis beställt ett par Panaracer Rampage 2.35. Skall väga runt 700g, ett halvkilo mindre än nuvarande big betty... Rätt sugen på att testa lite Stans-gegga också för att spara lite vikt.

Nya däck till sommaren
Fredrik Larsson skrev:
> Jag har precis beställt ett par Panaracer Rampage
> 2.35. Skall väga runt 700g, ett halvkilo mindre
> än nuvarande big betty... Rätt sugen på att
> testa lite Stans-gegga också för att spara lite
> vikt.

Fick hem mina Rampage 2.35or i förra veckan. lätta å fina, men som alla lätta däck är det lite sladdrigt vid lite lägre tryck. Nu har jag inte rullat en meter på dem ännu, då jag tänkte ha dem som 'vackert-väder-däck'. Så jag uttalar mig inte mer än så innan vädret blivit fint :)

Tillbaka
Topp