Nya Eurosport player

Nya Eurosport player
Ver 0.2 finns att ladda ned, drog ned den och den rullar, testar "live" imorgon och hoppas på att slippa alla dessa frysningar, buffringar och annat som gör mig tokig.

Nya Eurosport player
Jag bara dubbelklickar på den. Men jag är ju ingen datahacker så jag vet inte vad Du behöver göra för att få det att funka.

Btw. Kan Du maila jar-filen till mig? Jag får inte tanka ner den här på jobbet.... slask@fundamento.se

Nya Eurosport player
Fantastiskt bra jobbat, verkar lira hur fint som helst.. håller tummarna för att det fortsätter så!

PS. Var sätter man in stålarna..

Nya Eurosport player
java scriptet provas nu på gårdagens etapp för att se om den funkar bättre, men tyvärr råder den nog inte bot på en dålig stream. Jag får inte ljudet att funka förutom på sämsta upplösningen.

Nya Eurosport player
Att streamen suger kan inte JAR-filen göra något åt, den underlättar en del och gör så man kan använda en vettig mediaspelare istället för Eurosport Players websida.
Tyvärr så håller Eurosport Player en undermålig kvalité med tanke på att det kostar pengar, högsta upplösningen är sämre än vanlig tv känns det som, för att inte tala om allt lagg osv som kommer under TdF och andra sändningar med många tittare.

Nya Eurosport player
Det fungerar helt ok här denna eftermiddag, något bättre i medelkvalité än högsta. Buffrar en hel del.. lär dock vara streamen det är "fel" på. Dåligt av Eurosport.

Nya Eurosport player
Ja nu är det dåligt!

Jag mailade till supporten:

Nu suger Eurosportplayer hårt! Jag har inte kunnat se en enda etapp på Tour de France utan att streamen går ner och sidan buffrar till förbannelse. detta oavsett operativsystem (win XP/Mac) och webbläsare (IE, Firefox eller Safari). Alla datorer är uppgraderade till sista version av operativ, webbläsare och Silverlight.

Och detta fakturerar ni 300 kr om året för. Urkasst!

Och att ni upp till 48 timmar att svara är också riktigt dåligt!

Nya Eurosport player
fy fan, precis när muren börjar blir det extremt illa, här har mN suttit en hel jävla etapp o glott o så missar man upplösningen. har mejlat men vad hjälper det.

Nya Eurosport player
jpett skrev:
-------------------------------------------------------
> har mejlat
> men vad hjälper det.

Vad gnäller Du för? Svar kommer inom 48 timmar! ;-)

Nya Eurosport player
AxelSthlm skrev:
> Japp, samma här, kan inte ens få igång det.
> Fittplayer!

+1 på fittplayer, andra dan irad när skiten går ner efter sista kilometermärket är passerat, idag med felmeddelandetext från eurosport i rutan och hängd bild... :-/ T

Nya Eurosport player
jansson99 skrev:
> Ja nu är det dåligt!
>
> Jag mailade till supporten:
>
> Nu suger Eurosportplayer hårt! Jag har inte
> kunnat se en enda etapp på Tour de France utan
> att streamen går ner och sidan buffrar till
> förbannelse. detta oavsett operativsystem (win
> XP/Mac) och webbläsare (IE, Firefox eller
> Safari). Alla datorer är uppgraderade till sista
> version av operativ, webbläsare och Silverlight.
>
> Och detta fakturerar ni 300 kr om året för.
> Urkasst!
>
> Och att ni upp till 48 timmar att svara är också
> riktigt dåligt!

Nu fick jag svar:

Hej Joakim Jansson,

Du har nyligen haft problem med Eurosport Player.

Vi beklagar detta.

Eftersom vi alltid vill att våra kunder ska vara nöjda erbjuder vi dig nu att utöka ditt abonnemang utan kostnad tills 5/11/12 10:12 PM.

Härmed kan du utnyttja Eurosport Player fullt ut.

Vi ses på Eurosport Player
www.eurosportplayer.se

Hälsningar,
Eurosport Player-teamet

Det var inte illa faktiskt! Men fortsätter det att strula så spelar det ju egentligen ingen roll.

Nya Eurosport player
Vanligt god dag yxskaft-svar. Vi gör inget åt problemet, för det är dyrt eller jobbigt, utan du kan nu titta på stillbilder långt in i framtiden.

Nya Eurosport player
jansson99 skrev:
> jansson99 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ja nu är det dåligt!
> >
> > Jag mailade till supporten:
> >
> > Nu suger Eurosportplayer hårt! Jag har inte
> > kunnat se en enda etapp på Tour de France utan
> > att streamen går ner och sidan buffrar till
> > förbannelse. detta oavsett operativsystem (win
> > XP/Mac) och webbläsare (IE, Firefox eller
> > Safari). Alla datorer är uppgraderade till
> sista
> > version av operativ, webbläsare och
> Silverlight.
> >
> > Och detta fakturerar ni 300 kr om året för.
> > Urkasst!
> >
> > Och att ni upp till 48 timmar att svara är
> också
> > riktigt dåligt!
>
> Nu fick jag svar:
>
> Hej Joakim Jansson,
>
>
> Du har nyligen haft problem med Eurosport Player.
>
> Vi beklagar detta.
>
> Eftersom vi alltid vill att våra kunder ska vara
> nöjda erbjuder vi dig nu att utöka ditt
> abonnemang utan kostnad tills 5/11/12 10:12 PM.
>
> Härmed kan du utnyttja Eurosport Player fullt ut.
>
>
>
> Vi ses på Eurosport Player
> www.eurosportplayer.se
>
> Hälsningar,
> Eurosport Player-teamet
>
> Det var inte illa faktiskt! Men fortsätter det
> att strula så spelar det ju egentligen ingen
> roll.

Det där inget svar - det är en förolämpning.

Nya Eurosport player
ostkaka skrev:
> Vanligt god dag yxskaft-svar. Vi gör inget åt
> problemet, för det är dyrt eller jobbigt, utan
> du kan nu titta på stillbilder långt in i
> framtiden.

Det är väl egentligen varken för dyrt eller för jobbigt. Det är kompetensen som brister...

Nya Eurosport player
Eller så försöker man följa TdF via Eurosports app för Blackberry

Hela Touren är tydligen en stor läggmatch och alla kommer åka in på exakt samma tider som förra året. För de kan väl inte vara så att de uppdatera nyheterna i sin app men missat den lilla detaljen att uppdatera resultaten?

ESforBB.jpg

Nya Eurosport player
jansson99 skrev:
> jansson99 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ja nu är det dåligt!
> >
> > Jag mailade till supporten:
Lyckades du hitta en e-postadress, eller använde du supportforumläret på hemsidan?

Kör normalt FF, men I.E för fittplejern. När jag i I.E använder supportformuläret anger den att jag använder FF :<

Nya Eurosport player
mamme1 skrev:
> > >
> > > Jag mailade till supporten:
> Lyckades du hitta en e-postadress, eller använde
> du supportforumläret på hemsidan?
>
> Kör normalt FF, men I.E för fittplejern. När
> jag i I.E använder supportformuläret anger den
> att jag använder FF :<

jag körde supportformuläret.

Det fungerade förvånadsvärt bra idag. Lite segt i början, men de sista 15 milen fungerade problemfritt.

Jag fick en länk i mitt svar från supporten som de ville att jag skulle klicka på för att kunna felsöka. Jag är nog prioriterad nu......

Nya Eurosport player
Önskar att jag hade läst denna tråd innan jag köpte ett abonnemang... Spelaren suger verkligen. Oftast går det bara att titta 3-5 minuter innan uppspelningen avbryts.

Nya Eurosport player
Buffering, buffering. Buffer, buffer, buffer. Igår fungerade det hur bra som helst. Idag hackar, blockar och buffrar det bara hela tiden. Förutom när det stannar helt. Byter till danska TV2 nu trots att kommentatorerna inte kommer i närheten av att bli lika exalterade som Roberto...

Nya Eurosport player
Fy fan vad det funkar dåligt nu, gårdagens etapp var ett skämt att försöka följa.
Dessutom sitter jag på trådlöst bredband från Tre här uppe i fjällen, någon som vet om det blir bättre när man kör stabilare lina?

Nya Eurosport player
har inte fått något svar på mitt arga mail än, om att de gott loss som fan på mitt visa. morr. finns det något bättre sätt att kontakta dem än formuläret på hemsidan?

Nya Eurosport player
leloy skrev:
> finns det något bättre sätt att kontakta dem än formuläret på hemsidan?

De har adressen supportvideo@eurosport.com men ämnesraden måste sannolikt innehålla "[Player - SE]" samt lite annat som ärendenummer.

Nya Eurosport player
Fan vet om inte player var ovanligt stabilt idag med "nya" uppdateringarna... Hoppas utvecklingen fortsätter för häromdagen höll datorn på att åka ut genom fönstret när Touren gick ner efter sista kilometern för andra dagen i rad och målgången fick ses i repris så fort det gick att få liv i sändningen igen :-/ T

Nya Eurosport player
Var det bara för mig det funkade riktigt bra idag (med undantag för norska kommentatorer under delar av etappen)?

Det stod nåt om att de uppdaterat spelaren när jag loggade in. Jag håller tummarna för att de faktiskt lyckats den här gången...

Nya Eurosport player
Jag var inne på ESP en timme ungefär idag, det var faktiskt riktigt stabilt. Lite snurrigt med kommentatorspråk, men inget större problem.
Lite kass upplösning eftersom det inte gick att öka på den, men som sagt, riktigt stabilt. Det tar sig!

Nya Eurosport player
NLC skrev:
> Idag var kommentatorerna på ESP norska... Kul
> för dem och Hushovd!

Men om man växlade till Norska så blev det Vacchi och Adamsson. Inget av språkvalen verkade stämma, provade dock inte finska.

Satt också och svor högljutt över hur kasst eurosport player är. Lustigt nog fick jag igång allt på macen med 10km kvar och kunde till och med se målgången. I windows 7/IE9 var det stört omöjligt - bara en massa felmeddelanden. Ska ta och skriva ett surt mail jag med.

Nya Eurosport player
Så här på kvällskivsten när det sänds Snoooooker på ES2 så var det först två yra norrmän som kommenterar men efter en liten stund så byts de ut mot Kent Hartmans murriga stämma. Bildkvalitén (upplösning & kodning) suger dock.

Nya Eurosport player
Jag har samma upplevelse som flera andra har haft. Betydligt stabilare idag men värdelös upplösning och knasiga kommentatorsspråkval. Fördelen är att de äntligen verkar ha fattat att alla inte sitter med en windowsburk längre.

Nya Eurosport player
Idag så fungerade det riktigt bra faktiskt. Dock strulade för mig när jag körde Mac och Safari. Men med FF flöt det på bra. Dock var kvaliteten lite usel, men bättre det än att streamen går ner var 5:e minut.

Nya Eurosport player
Nu har dom förbättrat lite mer sen igår. Bild- och ljudkvalitet anpassas efter hur bra lina man har, och jag som sitter på en bra sådan får riktigt bra kvalle faktiskt! Inte buffrat en enda gång sen sändningen började klockan 2. Och kommentatorspråken har de ordnat till också.

Äntligen en fungerande ESP!

Nya Eurosport player
Min mailadress verkar ha blivit spärrad av ESP! OKÄND ANVÄNDARE står det när jag ska logga in, OKÄND ANVÄNDARE när jag ska beställa nytt lösenord och TILLFÄLLIGT FEL varje gång jag försöker maila mina klagomål i deras kundtjänstformulär (har provat alla möjliga webläsare). Däremot kan jag maila dom om jag skriver en annan mailadress. Så jävla trött på den här skiten. Vad fan har jag betalat för egentligen?

Någon som varit med om något liknande?

Tillbaka
Topp