Nya Eurosport player

Nya Eurosport player
Nu gick det att skicka iväg det i alla fall!

Skarmavbild2012-07-04kl.15.56.09.JPG

Nya Eurosport player
Tecknade ett löpande eurosportplayer abbonemang 30 Juni. Nu är det deaktiverat!
Hallå, visst kan jag väl väl iofs betala 49:- till då, men vilken jävla maniana.
Vet inte om jag använt en mer strulig, omständig webb lösning...

Nya Eurosport player
Passade på att prova ESP igen lagom till vårklassikerna, glatt överraskad över hur bra det fungerar (hittills) inte bara på dator utan även i Android-mobilen och Android-plattan.

Nya Eurosport player
NLC skrev:
-------------------------------------------------------
> Passade på att prova ESP igen lagom till
> vårklassikerna, glatt överraskad över hur bra
> det fungerar (hittills) inte bara på dator utan
> även i Android-mobilen och Android-plattan.

Kan i stort sett hålla med. Det mesta flyter på bättre nu.
Det enda jag inte får att lira är att streamen via AppleTv:n dör när enheten ,som spelar streamen, går i viloläge.

Nya Eurosport player
Oklart, jag kör bara WiFi. Men att t.ex. streama SVT Play i ca en timma (herrstaffetten under skid-VM i Val di Fiemme) så gick det åt över 1 GB.

Nya Eurosport player
thehank skrev:
> Det enda jag inte får att lira är att streamen
> via AppleTv:n dör när enheten ,som spelar
> streamen, går i viloläge.

Ja det är dåligt att de inte förhindrar viloläge. Jag löser det genom att ställa min iPhone i dockningsstationen efter att jag slagit över streamen till TVn.

Inte hittat någonstans att byta språk på kommentatorsspåret (i telefonen) dock, går det?

Senast ändrad:
Nya Eurosport player
NLC skrev:
> Oklart, jag kör bara WiFi. Men att t.ex. streama
> SVT Play i ca en timma (herrstaffetten under
> skid-VM i Val di Fiemme) så gick det åt över 1
> GB.

Jag försökte kolla TdF på mobilen förra sommaren. Det gick åt en jädra massa datatrafik, i storleksordningen 10 Mb i minuten eller så. Det var iofs via FilmOnTV och inte ESP, men det är nog ungefär samma.

Nya Eurosport player
Mike å skrev:
> Ungefär hur mycket data går det åt för en
> etapp/vårklassiker?

Det beror på hur snabb uppkoppling man har.

När jag kollade på TdF i somras via 3G-modem så var det:
ESP c:a 500MB/timme
SVTplay HD c:a 1GB/timme
(Om jag kommer i håg rätt)

Jag mätte datatrafiken mha NetMeter: http://www.metal-machine.de/readerror/

/Håkan

Nya Eurosport player
Det var ESP i 3G telefon som jag funderade över för att se om det över huvud taget skulle kunna vara tänkbart.
Med 3GB/mån fritt så verkar det alltså som att det bara blir 1-2 etapper innan det börjar kosta mer.
Finns det tillgång till WiFi så blir ju datamängden ointresant.

Nya Eurosport player
Jävla skitprodukt!

Fungerar bra att streama i datorn men Android-appen verkar helt gått sönder någon gång den senaste veckan, får "communication error" varje gång den ska logga in och sen blir det ju så klart inget.

Samma problem på både mobilen och plattan och vad det verkar (http://www.appszoom.com/android_applications/multimedia/eurosport-player_coxtj.html) så är jag inte ensam. Vad som är än värre är ju att det på http://www.eurosportplayer.se/ inte finns en kundtjänst värd namnet! FAQ javisst, men var ska man klicka för att rapportera ett problem eller klagomål?

Och om 3 dagar börjar Girot...

Nya Eurosport player
NLC skrev:
> "Error : Vänligen använd inte mellanslag eller specialtecken."

Fantastiskt felmeddelande. Jag har märkt att de inte sväljer citationstecken men däremot mellanslag.

Nya Eurosport player
Fick svar från supporten idag,
Dear Customer,

Thank you for contacting the Eurosport Player customer support.

If you wish to use your Eurosport Player subscription on another device like Android or IOS it will be necessary to take the following steps:

You have to connect to your account from a PC on http://www.eurosportplayer.fr

Click on “My Account” on the right side above and go to the tab Screen: there you have the possibility to registrate the devices you wish to use by deleting the other one. (Please note that you can use max. two Andoids and two IOS related on a subscription)

On the following link you will be able to see a page which shows you the above mentioned:
http://www.eurosportplayer.fr/faq-iframe.shtml?type=page&id=161&mod=pc

If you have further question please do not hesitate to contact us.

Best regards,

Går in på kontot (via .se domänen) och ser att det bara finns de två enheter som jag tidigare har använt som är listade och ingen av dem fungerar. Kan heller inte hitta motsvarande text om att det skulle finnas någon begränsning på antal mobila enheter som tjänsten används på den svenska sidan eller på Android Play Store. Skriver ett surt svar tillbaka.

Om två dagar börjar Girot...

Nya Eurosport player
Och nu fungerar det igen. Magiskt...

T.o.m. så bra att det som inte skulle fungera, att titta på två mobila enheter samtidigt inloggade med samma konto, också verkar fungera. Men det kanske är bara för att snookermatchen är lite dull.

Senast ändrad:
Nya Eurosport player
thekidx skrev:
> Vet någon om man kan titta på Girot i efterhand
> "inte Live" på player?

Tyvärr inte. Det hade ju varit jäkligt smutt.

Nya Eurosport player
DrEnglund skrev:
> Så hur funkar det nu när touren körs?
> Är det lönt att försöka titta via Eurosport
> player på Ipad?

Nä!

Nya Eurosport player
ESP-appen funkade fint på min mobil (Android 4.1.2) under etappen, ESP-webklienten likaså i datorn (OSX 10.7) under sammandraget.

Nya Eurosport player
Cadel Evans snackar franska, kommentatorerna något annat språk i webklienten. I Androidappen är det lyckligtvis Vacchi & Adamsson som håller låda.

Nya Eurosport player
Ok
Tänkte kolla om det var någon repris från igår. Hann inte se på touren igår. Men Player funkar inte på min ajfån. Inte igår. Inte idag. Kass. Missnöjd

Nya Eurosport player
Bara för att kontrastera kan jag säga att det funkar klockrent för mig på ipad och iPhone. Förutom nu på tempot då det dog för alla vad det verkar. Jag upplever det som ett stort lyft mot för något år sedan.
Men uppenbarligen funkar det inte lika bra för alla.

Nya Eurosport player
Peppeluns skrev:
> Bara för att kontrastera kan jag säga att det
> funkar klockrent för mig på ipad och iPhone.
> Förutom nu på tempot då det dog för alla vad
> det verkar. Jag upplever det som ett stort lyft
> mot för något år sedan.
> Men uppenbarligen funkar det inte lika bra för
> alla.

Ja det har funkar bra fram till igår
Tänkte ta bort och ladda hem programmet igen och se om det blir bättre men hur sjutton tar man bort appar på ajfånen?

Nya Eurosport player
Jenny W skrev:

> Tänkte ta bort och ladda hem programmet igen och
> se om det blir bättre men hur sjutton tar man
> bort appar på ajfånen?

Sätt fingret på appen. Håll kvar tills ikonen börjar skaka och du ser ett kryss. Tryck på krysset.

Nya Eurosport player
Idag när jag skulle se reprisen så fick jag veta att jag minsann inte hade någon aktiv prenumeration. 10 minuter senare funkade allt som vanligt igen. Bådar inte gott inför alperna när det bara måste funka.

Senast ändrad:
Nya Eurosport player
BOFH skrev:
> Jenny W skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Tänkte ta bort och ladda hem programmet igen
> och
> > se om det blir bättre men hur sjutton tar man
> > bort appar på ajfånen?
>
> Sätt fingret på appen. Håll kvar tills ikonen
> börjar skaka och du ser ett kryss. Tryck på
> krysset.

:D

*bonkarhuvudetiväggenupprepadegånger*

Nya Eurosport player
Ja är det inte Eurosportplayer som strular så är det Eurosport. tv.nu påstår sammandrag 23.45. EPGn i digitalboxen påstår samma sak. De slog på en j-la fotbollsmatch istället.

Jag som glatt mig hela kvällen åt detta. Lägger mig sur och hoppas att jag har tid att se en repris imorgon och att de inte sänder nån idiotisk bollek igen.

Tillbaka
Topp