Fjärdebrunn
Aktiv medlem
Nya gravel/pendlarhjul
Idag smällde jag andra ekern på mina gamla Novatec Jetflys strax efter start på Södertälje Sportgrus. De är mao färdiga för återvinning.
Då de nya hjulen ska sitta på på min stålgalge är QR ett krav. Annars gäller TL och rimlig vikt.
Pga uppdragsläge och degenererade vitvaror behöver jag röra mig i mellanprissegmentet.
Jag väger 85-90 kg och kör allt möjligt på den här cykeln. Hjulen ska inte behöva gå på vintern.
Några kandidater ni gärna får ha synpunkter på:
Tune (dyra, värt pengarna?)
www.bike24.com
FSA Vision (billiga men bra?)
www.bike24.com
Mason Hunt (bästa Hunt-alternativet?)
eu.huntbikewheels.com
LB, (billigt kol med Novatec-nav), åker jag på tull?
Synpunkter? Bättre alternativ?
Då de nya hjulen ska sitta på på min stålgalge är QR ett krav. Annars gäller TL och rimlig vikt.
Pga uppdragsläge och degenererade vitvaror behöver jag röra mig i mellanprissegmentet.
Jag väger 85-90 kg och kör allt möjligt på den här cykeln. Hjulen ska inte behöva gå på vintern.
Några kandidater ni gärna får ha synpunkter på:
Tune (dyra, värt pengarna?)
Tune Crosser Endurance 700C Wheelset - MIG/MAG Endurance - Clincher - Shimano HG 11 Endurance
Tune ▶ 35mm high aluminium wheelset with MIG/MAG hub, endurance bearings and Shimano HG11 freehub body. ▶ Model: Shimano HG 11 Endurance
FSA Vision (billiga men bra?)
Vision TriMax 35 Disc Wheelset - Tubeless Ready - Clincher - 6 Bolt - Quick Release - SRAM XDR
Vision ▶ All day riding wheels with 35 mm deep tubeless ready rims and disc brake hubs with sealed bearings. ▶ Model: SRAM XDR
Mason Hunt (bästa Hunt-alternativet?)
MASON x HUNT 4 Season Disc Wheelset
THE ORIGINAL & AWARD-WINNING, YEAR-ROUND DISC BRAKE WHEELSET. NOW WITH NIGHT-SAFE REFLECTIVE *Night-Safe Reflective Decal not available on silver edition 26 Deep | 24 Wide Ext | 19 Wide Int | 1588g The Purpose This is the wheel that started it all. We've updated the specs over the years, but...
LB, (billigt kol med Novatec-nav), åker jag på tull?
AR36 Disc Carbon Road/CX/Gravel Wheelset - Light Bicycle
AR36 (disc brake) wheelset is right for you if you value quality, comfort, and speed. Your best-budget well-rounded All Road wheelset. For clincher of 23-43c.
www.lightbicycle.com
Synpunkter? Bättre alternativ?