Nya grymt bra DH-banor i Göteborg!

Matthias87

Aktiv medlem
Jag och polaren har anlagt några ruskigt roliga DH-slingor och en lite mer slopestyle-aktig slinga på ett berg här i Lerums kommun. Är det någon som är sugen på att komma hit och köra med oss är det bara att hojta till!

Slänger med ett klipp på en av slingorna och några bilder.

http://www.facebook.com/video/video.php?v=227113060455

DSC02098.jpg ht=725

DSC02130.jpg ht=653

IMG_1828.jpg ht=725

IMG_2719.jpg ht=484

IMG_2799.jpg ht=484

IMG_2830.jpg ht=725

kickass21018.jpg ht=725

Senast redigerad av en moderator:
Sweet kan nog komma någon dag. Har ett båthus precis vid sjön i floda station där som jag kan sova i iså fall om man vill stanna en helg...

Är det Vince som köpte min Big Hit för många år sedan? :D Matthias här som köpte Projectilen av Henlof förra sommaren. Vill du komma hit och köra någon dag alltså? Henlof kanske är på?

Kan höra med han eller någon annan. Var exakt ligger det? har som sagt sovplats vid floda station. Långt därifrån?

Det ligger nära där. Kan förklara mer på msn :) Ja, men fråga lite polare om dem vill hänga på så vi blir några stycken!

Jävlar i min låda!
Fin höjd på domma där.
Får helt klart komma och testa dem när jag kommer tillbaka från Åre.

Mer bilder mer bilder mer bilder :-)

Bra jobbat!

Skoj att det är så många som är sugna på att köra! Då polaren har skadat foten har jag ju ingen att köra med nu, så alla är varmt välkomna. Är man ett gäng kan man ju gå igenom slingorna med spade och krattor innan så dem är tipp topp. Går ju fort om man är några stycken!

Alla som är sugna kan ju lägga till mig på msn, så kan man bestämma tid och sånt lättare där.
matthias.goransson@gmail.com

Du behöver ju inte köra alla de stora hoppen, vi har ett flertal DH-slingor som löper ner för berget som inte är så värst svåra, men roliga :)

Matthias87 skrev:
-------------------------------------------------------
> Leo, jobbar du också på Emerson?

Ja, stämmer det. Reservdelsavdelningen på Gamlestadsvägen. Jobbar du här med? :-)

/Leo

Någon efterfrågade fler bilder. Har inte särskilt många, men slänger med några.
Och återigen, alla som är sugna på att cykla med oss, lägg till mig på msn. Blir mycket smidigare så.

MSN: matthias.goransson@gmail.com

Bilagor

• 1231.jpg
    1231.jpg
    139.9 KB · Besök: 33
  • 1232.jpg
    1232.jpg
    90.4 KB · Besök: 32
  • 1233.jpg
    1233.jpg
    114.9 KB · Besök: 36
  • 2345.jpg
    2345.jpg
    122.3 KB · Besök: 30
Atlas skrev:
> Dör ni aldrig?

haha den va fan bäst! skall köra med dårarna i helgen om vädret tillåter...vågar man inte satsa, så skadar man sig!

Njea, än har vi inte dött. Det känns inte som cyklingen i sig är farligast på berget, det är nog alla jävla djuren som verkar vara efter oss :S

zero2000: Ska du köra med oss i helgen? Har jag aldrig hört talas om :P

ja för fasen e det bara väder så! skall fan dra med brorsan upp o sätta han på hojjen.....Där har vi vårt första dödsfall!

tänkte på det....muren ni hoppar utför vid säteriet... på tal om säteriet, finns la hyfsad potential till o anlägga nått där med! kommer på mig själv att jag e jävligt taggad!

Haha jaha, det är du! :)
Anlägga bana i skogen vid säteriet, eller vad menar du? Det finns ju ett brutalstort roadgap man kan köra där om man har en träkick iaf. Som jag har totalmisslyckats på :D

jepp man kan juh en bra höjd till vänster om man har säteriet rätt framför sig! fast får la plöjja några tomter vid villorna!

asså vart det total krasch eller?

Ja, fast det är så öppet där att alla kommer se. Och plöja tomter får du göra själv isf :D

Haha, det vart ingen krasch, men jag landa platt från 4 meters höjd typ och vek pedalerna, knäckte av en bakväxel och fick ont i nacken :(

En bild säger mer än 1000 ord... :D

IMG_7270.jpg ht=618

Matthias87 skrev:
> Njea, än har vi inte dött. Det känns inte som
> cyklingen i sig är farligast på berget, det är
> nog alla jävla djuren som verkar vara efter oss
> :S

Ok, nu fattar jag - det är för att det är livsfarliga vansinniga jävla djur som är efter er som ni cyklar sådär, typ rabiessmittade björnar eller kaninen från Holy Grail.

PontusJ skrev:
> Hur ser jag filmen utan att behöva regga mig på
> FB??

Du åker hem till nån som har FB...

/CJ

Vilken tur att min fru är medlem i den dära klubben. Såg riktigt schysst ut!

Hyggliga luftfärder btw som jag nog snirklar runt om jag kommer bort och kör ;)

/ Andreas

Tillbaka
Topp