epic21epic
Medlem
Nya hjul mtb 29”
Hej,
Tänkte köp ett nytt hjulpar till min mtb. Tanken är att ha dessa för att sedan kunna ha dem även på nästa, lite bättre/lättare cykel (om intresset håller i sig). Originalhjul på cykeln är;
Bakväxel: SRAM GX, long cage, 11-speed
Kassett: SRAM XG 1150, 11-speed, 10-42t
Bromsar: SRAM Level TL, hydraulic disc, organic pads
Fälgar: Roval Control 29, hookless alloy, 22mm internal width, tubeless-ready, 32h
Däck: Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 x 2.3" / 29 x 2.1"
Första målet med cyklingen är (som typ alla andra kanske) cykelbanan. Cyklar mest grusväg och en del asfalt till och från...
Vill med bytet få lättare hjul... är supernöjd med cykeln men den skulle inte må dåligt av lite mindre vikt, tyvärr helt likt mig som väger in runt 115kg nu på väg mot matchvikt kring 100 (första 15 från 130 redan bortcyklade...).
Budget för köpet: hjulen får gärna kosta under 10”
Tar tacksamt emot tips från er som kan!
Martin
Tänkte köp ett nytt hjulpar till min mtb. Tanken är att ha dessa för att sedan kunna ha dem även på nästa, lite bättre/lättare cykel (om intresset håller i sig). Originalhjul på cykeln är;
Bakväxel: SRAM GX, long cage, 11-speed
Kassett: SRAM XG 1150, 11-speed, 10-42t
Bromsar: SRAM Level TL, hydraulic disc, organic pads
Fälgar: Roval Control 29, hookless alloy, 22mm internal width, tubeless-ready, 32h
Däck: Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 x 2.3" / 29 x 2.1"
Första målet med cyklingen är (som typ alla andra kanske) cykelbanan. Cyklar mest grusväg och en del asfalt till och från...
Vill med bytet få lättare hjul... är supernöjd med cykeln men den skulle inte må dåligt av lite mindre vikt, tyvärr helt likt mig som väger in runt 115kg nu på väg mot matchvikt kring 100 (första 15 från 130 redan bortcyklade...).
Budget för köpet: hjulen får gärna kosta under 10”
Tar tacksamt emot tips från er som kan!
Martin