Nya hjul till min Sequoia

matt1as

Medlem
Nu när mörkret redan är här, är det hög tid att redan fixat lampa på min nygamla pendlare. Därför är jag ute efter ett navdyno-hjul till min Specialized Sequioa, och när jag ändå är på gång tänkte jag slå till på ett hjulpar då nuvarande hjul nästan väger mer än dess stålram.

Budgeten är inte superhög, det är ju trots allt en allväderspendlare, men jag vill ändå ha rimlig prestanda eftersom den ibland får ge sig ut på grusvägsäventyr. Föredrar Son framför Shimano, men är inte religiös angående det.

Axlar 12x100 och 12x142, disc, gärna tubeless ready, gärna svarta, navdynamo, Shimano 11-växlar.

matt1as

Medlem
Dom såg ju ut att klicka i de flesta boxarna vad jag kan se, och vikten kanske är rimlig med dynamo, där har jag ingen uppfattning

matt1as

Medlem
Oh, speca egna hjul, undrar om det är ytterligare ett träsk jag vill ge mig in i, man vet aldrig var det kan sluta.

matt1as

Medlem
Du använder en Sequoia enbart för pendling?
Fint ska det vara :-) Du vill inte veta vad jag använder som finväderspendlare :-)

Men den får även köra lite grusvägsrally (för skojs skull, inte tävling) och dra alldeles för mycket barnvagn

Sen är pendlingen 15-20km och kan gå grusvägar genom Hellas när andan faller på, så jag har inte så dåligt samvete.

matt1as

Medlem
Just nu pendlar ungefär 5m från köket, så för tillfället är det 50% Hellas och 50% Thule till förskola/skola

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer