Nya hjul till min Sequoia
Nu när mörkret redan är här, är det hög tid att redan fixat lampa på min nygamla pendlare. Därför är jag ute efter ett navdyno-hjul till min Specialized Sequioa, och när jag ändå är på gång tänkte jag slå till på ett hjulpar då nuvarande hjul nästan väger mer än dess stålram.
Budgeten är inte superhög, det är ju trots allt en allväderspendlare, men jag vill ändå ha rimlig prestanda eftersom den ibland får ge sig ut på grusvägsäventyr. Föredrar Son framför Shimano, men är inte religiös angående det.
Axlar 12x100 och 12x142, disc, gärna tubeless ready, gärna svarta, navdynamo, Shimano 11-växlar.
www.specialized.com
Budgeten är inte superhög, det är ju trots allt en allväderspendlare, men jag vill ändå ha rimlig prestanda eftersom den ibland får ge sig ut på grusvägsäventyr. Föredrar Son framför Shimano, men är inte religiös angående det.
Axlar 12x100 och 12x142, disc, gärna tubeless ready, gärna svarta, navdynamo, Shimano 11-växlar.
Sequoia Elite | Specialized.com
If you've ever felt torn between a traditional road bike and a dedicated touring rig, you're not alone. Now, though, the Sequoia Elite gives you both by combining the two into one genre-bending bike. It has everything you need to hit the road and never look back. The Sequoia's path to adventure...