Nya hjul

moue

Ny medlem
Nya hjul
Hello.

Upptäckte till min fasa att mina nuvarande hjul väger över 2100gram!

Jag kör på en cannondale Jekyll och väger ca 74kg. Det jag behöver är tips på vad jag ska köpa för nytt till en budget av ca 6000kr. Har sett att Light bicycle har kolfiberhjul för ungefär den slanten men finns det några andra värdiga alternativ?

Nya hjul
Du lär åka på tull och moms om du handlar från L-B, så det blir svårt att komma ner i den summan hem till dörren. Dock är de väl värda pengarna. Se till att köpa nåt med lite vettig bredd också, så får du massa förbättringar utöver styvhet och låg vikt:-)

Nya hjul
www.actionsports.de/en
Där kan du bygga ihop "som du vill" eller köpa "wheelset deals" med färdiga förslag för bättre pris. Funworksnaven är lätta och fungerar bra.

Det blir rätt billigt och enkelt. Fick hem min andra uppsättning därifrån idag... Tog 4 dagar från lagd order. :) Vet man inte vad man vill ha så kan man maila dom och fråga vad dom rekommenderar till vikt och användningsområde.

Nya hjul
Makten sa:
Du lär åka på tull och moms om du handlar från L-B, så det blir svårt att komma ner i den summan hem till dörren.

Nja, L-B låter dig välja beloppet som de sätter upp på kartongen. När jag köpte ett set hjul nyligen föreslog de 220 dollar vilket jag gick på o fick betala ca 500 spänn.

Dock är det märkligt att Tullverket accepterar att kineserna sätter ned värdet allt de orkar, på allt.

Nya hjul
C-dale sa:
Nja, L-B låter dig välja beloppet som de sätter upp på kartongen. När jag köpte ett set hjul nyligen föreslog de 220 dollar vilket jag gick på o fick betala ca 500 spänn.

När jag beställde så ringde tullen och krävde kvitto på beloppet annars skulle de hålla fälgarna tills jag kunde bevisa att jag betalt så lite. Så det var bara att skicka över kvittohandlingen och snällt pynta. Visserligen hade man kunnat fejka, men sån är jag inte, även om jag hatar skatt.

Jag skulle räkna med dollarpriset gånger 10. Då täcker man moms om man skulle åka på det.

Edit: För övrigt tänker jag nog köpa L-B-hjul till nya hojen. Vilket kanske säger något om hur nöjd jag är med dem:-)
AM-fälgarna med 31,8 mm innerbredd är sjukt styva i förhållande till vikten och har rimlig bredd för 2,25-2,8-tumsdäck.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp