Nybörjar/långsamrunda STHLM-HBB-Hellas Söndag 20/6
På söndag tar jag med mig två kollegor ut i skogen som aldrig cyklat MTB förut. Killarna (ja, jag jobbar med IT) är väl iofsig i hyffsad kondition och pendelcyklar väl ganska regelbundet, men har ingen stigvana på MTB - så jag förväntar mig att tempot kommer vara mycket lugnt och beskedligt. Några på torsdagscyklingen uttryckte intresse att följa med så jag tänkte att jag postar upp det här om fler vill med (och även så att torsdagscyklisterna ska komma ihåg det:)). Det vore kul och vad jag sett hittills av alla trevliga happyiter så torde det bidra till att övertyga "mina gäster" att upprepa upplevelsen.
Plats: HBB
Tid: 12.30 (vädret sägs bli bättre mot eftermiddagen, men förvisso kan man väl inte lita på det)
Tempo: lugnt (på riktigt den här gången, inte på låtsas som det brukar), men känner jag stigarna rätt så kommer man få möjlighet att frusta lite oavsett.
Omfattning: ca 4h och högst troligt även en lunch/fika vid Hellasgården
Sträckning: Hade tänkt mig att ge mig på riktiga klassiker och säkra kort. Typ några inledande stigar i Sicklaskiftet och sedan troligen grön medsols med eventuellt skifte till blå. Dyker någon stigfinnare med kreativa idéer upp så är både stigfinnaren och dennes idéer varmt välkomna.
Plats: HBB
Tid: 12.30 (vädret sägs bli bättre mot eftermiddagen, men förvisso kan man väl inte lita på det)
Tempo: lugnt (på riktigt den här gången, inte på låtsas som det brukar), men känner jag stigarna rätt så kommer man få möjlighet att frusta lite oavsett.
Omfattning: ca 4h och högst troligt även en lunch/fika vid Hellasgården
Sträckning: Hade tänkt mig att ge mig på riktiga klassiker och säkra kort. Typ några inledande stigar i Sicklaskiftet och sedan troligen grön medsols med eventuellt skifte till blå. Dyker någon stigfinnare med kreativa idéer upp så är både stigfinnaren och dennes idéer varmt välkomna.