Nybörjare söker!

Bikebob

Ny medlem
Nybörjare söker!
IMG_20180429_202042_582.jpg
Tja! Har typ precis börjat köra mtb och har hur kul som hellst! Jag köpte mig en billig cykel (som jag redan funderar på att byta ut) men som får duga lite till. Bor i Falköping så cyklar mest på Mösseberg.

En grej jag funderat över är om (ni som kan) använder nån app eller så för att hitta rätt spår? Cyklar vilse hela tiden och idag drog jag nästan rätt ner för slalombacken av misstag. Tips på bra cykelapp alltså. Med mtb-spår och rutter.. gärna gratis eller svinbilligt.

Alla nybörjare frågar säkert om tips och trix men jag gör det också. Tar gärna emot goda råd om underhåll av cykeln, bra grejer att ha med sig, "måstegrejer" liksom. Tar emot alla tips!

Cyklar gärna med andra som kanske också är nya på detta eller proffs som orkar dras med en grönis. Bara att höra av sig!

Ha det gött!

Nybörjare söker!
Strava är bra.
Alltså appen! Där kan du se "segment" som är banor, delar av banor, stigar, backar osv. En sträcka skapad av någon annan cyklist för att jämföra tider på.

Senast ändrad:
Nybörjare söker!
Strava liksom Trailforks är mina tips! Sedan kan du också tanka ner Gröna Kartan (Terrängkartan numera) för lite bättre fri navigation.

Tillbaka
Topp