Nybörjare, svårt att välja MTB
Hej!
Har googlat runt en del och läst här på forumet men jag kan inte bestämma mig.
Det jag har bestämt mig för är att jag SKA köpa en MTB nu till våren.
Jag ska motionscykla samt kanske pendla lite med cykeln. Blir alltså lite asfalt, elljusspår med toppar och dalar osv. Ingen träskcykling precis..
Min budget är inte jättestor men jag har bestämt mig för att köpa en ny 29"cykel, runt 7000kr
De jag har kollat på är:
Scott aspect 930 (2014 års mdl tror jag det var...)
Big Nine Viper XT
Canyon Yellowstone AL 4.9 ev. 3.9 då det var väldigt lång leveranstid på 4.9:an, den går nästan bort p g a det.
Vad säger eliten här på forumet?
Hellst vill jag gå in i en butik och köpa cykeln direkt, men samtidigt vill man ju inte bli "blåst" av någon handlare då jag inte kan så mycket om cyklar än.
Har googlat runt en del och läst här på forumet men jag kan inte bestämma mig.
Det jag har bestämt mig för är att jag SKA köpa en MTB nu till våren.
Jag ska motionscykla samt kanske pendla lite med cykeln. Blir alltså lite asfalt, elljusspår med toppar och dalar osv. Ingen träskcykling precis..
Min budget är inte jättestor men jag har bestämt mig för att köpa en ny 29"cykel, runt 7000kr
De jag har kollat på är:
Scott aspect 930 (2014 års mdl tror jag det var...)
Big Nine Viper XT
Canyon Yellowstone AL 4.9 ev. 3.9 då det var väldigt lång leveranstid på 4.9:an, den går nästan bort p g a det.
Vad säger eliten här på forumet?
Hellst vill jag gå in i en butik och köpa cykeln direkt, men samtidigt vill man ju inte bli "blåst" av någon handlare då jag inte kan så mycket om cyklar än.