Nybörjarfrågor.
Jag är en glad amatör som tänkt ta ut 40-årskrisen i förskott genom att köra Vätternrundan nu i år så förra året köpte jag mig en racer (känns ju märkligt att kalla den det då den sällaan håller sådan fart) passande skor och ett par bibs. Jag har kört med vanlig undertröja fram tills nu men tänkt uppgradera till en riktig därför avsedd tröja, framförallt för att få ryggfickorna. Men om jag drar på mig bibsen utan att ha en tröja under, vilket jag kört med hittills eftersom jag haft reflexväst och många gånger jacka över, så skaver det nå djävulskt. Hur löser ni vana cyklister detta? Tejpar ni bröstvårtorna, härdar ni ut eller har jag bara köpt kassa byxor?
Eftersom jag skall köra rundan och lyckats få en tid där jag kör natten så behöver jag bra lampor. Kitet jag har nu håller vettigt lyse i typ 4 tim vilket jag klarat mig på hittills men jag tror jag behöver uppgradera detta. Några bra tips på detta?
Eftersom jag skall köra rundan och lyckats få en tid där jag kör natten så behöver jag bra lampor. Kitet jag har nu håller vettigt lyse i typ 4 tim vilket jag klarat mig på hittills men jag tror jag behöver uppgradera detta. Några bra tips på detta?