Nybörjarhoj: Kona VS Gary Fisher
Funderar på att skaffa mig en mountainbike. Cyklade en del för ett femtontal år sedan, men ser mig som ganska grön. Kommer att ha cykeln att pendla med, men är inte sugen på hybrid. Tycker om att köra och leka nerför trappor o dylikt på väg till jobb (just nu med min tjejs femväxlade crescent -92). Är dessutom sugen på att komma ut en del i skogen (stigar) och cykla när tillfälle ges. Är inte överdrivet rik men tycker om att köpa bra saker oavsett sport/intresse. Funderar mellan
* KONA: Blast, Blast de Luxe, Fire Mountain de Luxe
* Gary Fisher: Marlin Disc, Tassajara
Är detta lagom "nivå" på cyklar, eller är det overkill för en glad motionär? Synpunkter på "prisvärdhet" vad gäller Kona kontra Gary Fisher? Rent utseendemässigt tilltalar Gary Fisher cyklarna mig väldigt mycket, men de är ganska dyra... tacksam för råd och synpunkter!!!
/Fredrik
* KONA: Blast, Blast de Luxe, Fire Mountain de Luxe
* Gary Fisher: Marlin Disc, Tassajara
Är detta lagom "nivå" på cyklar, eller är det overkill för en glad motionär? Synpunkter på "prisvärdhet" vad gäller Kona kontra Gary Fisher? Rent utseendemässigt tilltalar Gary Fisher cyklarna mig väldigt mycket, men de är ganska dyra... tacksam för råd och synpunkter!!!
/Fredrik