"Nybörjartur" i Göteborg?

Svala Snubben

Ny medlem
Hej!
Jag har köpt mig en cykel igen efter ett par år utan. Tappade suget lite då min förra cykel blev stulen. Så nu är jag lite lagom otränad men vill fortfarande ut och köra lite i skog och mark. Nån som har tips på nån bra rutt för att få igång dom gamla lederna igen? Gärna i Örgryte-området men allt beaktas naturligtvis...

Grattis till nya hojen, och välkommen till Happy.

Ett tips är att kolla uner rubriken Turtips som finns högst upp på sidan där finns det många bra tips på stigar och så. Dessutom har du tur och bor i göteborgstrakten och där finns en kunnig skribent och hojare Leo som nog kan ge dig många tips när han väl får syn på den här tråden.

Prova även med sök funktionen så kan du hitta tips om träning och massa annat nyttigt.

Lycka till
Bosse

Du får gärna hänga med på nästa Happy Ride, vi kör lite överallt och väntar in folk så att ingen förhoppningsvis ska komma bort. :-) Delsjön/Skatås är min hemmaskog, har cyklat där sedan 1997. Det finns all slags cykling där, men det mesta är lite mer åt det stökiga/tekniska hållet. Red Devil slingan som finns under "Turtips" är krävande, men vem som helst kan ta sig runt den med. Himalaya rundan är längre men mkt lättare, mindre tekniskt krävande. Just nu är de flesta stigar rätt jobbiga då det är väldigt lerigt i skogen, men kul är det ändå!

/Leo

Prova Sandsjöbacka mot Kungsbacka....
Håll dig till Norra delen. De har avverkat massor på södra - det blev väldigt äventyrligt.
//Emma

cykla in i en skog, varsomhelst i GBG, det går inte att köra vilse. Låt äventyret styra dig... Änggårdsbergen är varierande och mycket underhållande. Bra också i regnperioderna.

Jag håller inte riktigt med. Det vore inte så svårt att virra bort sig i Sandsjöbackaterrängen t.ex. - jag vet de som traskat runt där rätt länge utan att veta var de är :-)

Tillbaka
Topp