Nyhet: Designa happytröjan, vinn 1000 kronor

Fina förslag! När får vi se tröjan i stekar-rosa eller limegult?

edit.. :)

TrÃja-lime.jpg ht=190

TrÃja-rosa.jpg ht=190

Senast redigerad av en moderator:
jäkligt snyggt skogling, det ända lilla problemet som ja ser det ä som kitzvlitz nämner, svårt att hålla rent + att vita byxor brukar tendera till att bli genomskinliga rätt snabbt :D

Det är ju bara revärerna som är vita på brallorna. Jag tycker kläderna skall funka på LVG dessutom.
Kul att ni gillar som. Min fru och jag satt en stund... :)

av erfarenhet så kan tryck över magen bli deformerade av kroppen tröjan hamnar på...

vitt är också ett helvete att hålla rent. färgade kläder är bara att stoppa i maskinen, vita måste man förbehandla och krångla med. jobbigt och gör att kläderna blir kvar i byrålådan när det cyklas.

ränder och sådant kan bli väldigt svårmatchat till övrika kläder och hjälm/skor eller vad man nu har på sig. jag skulle rekomendera en eller två stora basfärger.

tryck på benet (parvus) i stor storlek kommer att deformeras när man sitter på cykeln. inte bra.

av alla versioner som visas så är nog BNG´s tråkiga tröjor de som skulle bli bäst i färdig version.

tröjdesign är svårare än man tror. jag vet :)

S-O har en fin tröja. humor är aldrig fel, och happy känns ju rätt "opretto".

en del äckligt ssnygga förslag bra jobbat.

Edit bortagen rad läs ej under här.
är det bara tröjja som skall göras eller helt ställ ? byxor o tröjja ?

Parvus dräktförslag var schysst, blått är flott.

bng:s förslag har potential tycker jag, bra färg för vättern då man gärna vill kunna lokalisera eventuella borttappade happykollegor ;).

.fh8 är en Freehand-fil, .art vet jag inte tyvärr. Byxor hade jag inte tänkt att det skulle bli några men om vinnande förslag inkluderar byxor också och tillräckligt många vill ha så kan jag säkert fixa det med.

Eftersomjag hr äpple på min data kunde jag bara öppna jpgen men det spelar ju ingen roll eftersom 42hz förslag är så bra. Men baksidan måste vara framsidan så fär vi fundrea lite til på den andra sidan.

Ursäkta aqlkoholen
J.

Jag tycker fortf. Harris förslag är bäst.

Inte för att jag ska ha någon tröja, men ändå. Lycra just ain't my style.

Skoglings säger ju till skillnad från Harris ingenting om happy.

Låt mig citera:

"Forumet: Happys hjärta. Det är forumet och forumbesökarna som är HappyMTB. Vi försöker hålla en trivsam nivå och lyckas rätt bra även om debatternas vågor kan gå höga ibland. Men det är klart, om man ska fetta fyrkantsaxeln eller inte innan man monterar vevpartiet ÄR en viktig fråga precis som så mycket annat! Det är definitivt inte bara mountainbikes som diskuteras utan allt mellan landsväg, liggcyklar, barnsadlar och cykelkärror är sånt som dyker upp då och då."

Att ta fram en happydräkt är en utmärkt ide.
Nästa steg bör väl vara att bilda en SCF ansluten men lågadministrativ cybercykelklubb där intresserade kan lösa årslicens under Happyflagga. (Nej, jag är inte ironisk)

/Pällä.S

norlins variant i brun ull vore nått.

Hur är det med latex annars? Andas det bra eller? Jag tänker mig en heldräkt med korta ben och ärmar i ljusgul latex med Happymtb-tryck i lila över ryggen.

Norlin - snyggaste grafiken!

Jag håller på en stilren grafik, med helst flera färger att välja på.
Och visst tänker jag hellre på "la Maglia" än på fotbollsreportrar i rosa.

Halvmörka färger håller ju bäst i längden. Min äldsta tröja i samlingen
har basfärgerna röd och blå, från -96. Lite motiv och vita fält finns också,
men de är fräscha efter alla tvättar.

Svåraste tvätten blir av vägskiten som sprutar upp från blöt landsväg.
Skogens smuts tvättas mycket lättare bort.

Edit - testade lime och rosa, med egen, enklare variant på grafiken:
lime.png ht=395

rosa.png ht=395

bng skrev:
-------------------------------------------------------

> (men kanske trycket skall vara rakt på ryggen?)

Det tycker inte jag. Båge är klart snyggast.

Norlins förslag är snyggt! Jag tror också på en ren design om det ska vara en tröja att använda. Men om VRklungorna står för en stor del av beställningen så skulle det ju inte vara dumt att kunna få den i en lite skrikigare färg också. Annars är det ju inget fel på babyblått.

Benägen att hålla med. Den skulle kunna vara i någon skrikig variant av grön så är den någorlunda i linje med websidans färger också.

Jag har inte orkat engagera mig så mycket men de tankar på design jag fick påminde väldigt mycket om Skoglings. Jag hade dock lagt logon på framsidan horisontellt vilket ökar läsbarheten när man sitter krökt över styret.

Många fina förslag annars.... men det är ju lång tid kvar så det kommer nog ännu fler trevliga förslag.....

Cerebros det är lång tid kvar ?
är det nåt datum bestämt ?
EDIT svara på denna själv JAAAA läs hela tråden :-)

Jag har 3 förslag på min favoritlista.
Harris, för att det var fyndigt med forumgrejen.
Skoglings, för att det var snuggt.
s-o, för att det var festligt med ryggfickorna.
/J

bigmollo skrev:
> En idé kan vara att spara ett fält på ryggen
> där man själv får trycka sitt Happy-nick.
> /J

På sidan av benen på byxorna också kanske, så att bokstäverna försvinner när man trampar. På dina byxor kommer det då stå Bollo 90 ggr per minut. =)

bng och Norlin tyckte jag hade de snyggaste förslagen, 42hz och s-o:s var roliga. En happytröja behöver inte vara så stilig kanske utan kan vara mer "opretto"?

Jag tror inte det är nödvändigt för VR och ev. andra lopp med en skrikig färg. Har man ställt in ögonen på en viss färg så ser man den bra oavsett. Och dessutom så blir det så mkt snyggare med en med en vanlig färg.

Norlins design är bra. Babyblått är inte min absoluta favorit, men helt acceptabelt. Funkar bra till min racer också. =)

Fritte skrev:
> Jag röstar på Harris utmärkta design,
> kanske tom med ett stentroll på ryggen.

Låter som en perfekt ide.

Jomper: När kan man beställa? Pris?

/Stellan

Man kanske skall sansa sig och gå på de mer klassiska alternativen. "Vitsiga" alternativ är väl kul. Man tröttnar dock ofta på sådant, en klassisk design står sig och är roligare i längden. Blir det riltigt bra blir det en ny favorittröja. :)

Jag vill ha en tröja med gamla förstasidan på. "Följande medlemmar firar happyfödelsedag idag", ah, det var tider det

Tillbaka
Topp