Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Carl skrev:
-------------------------------------------------------
> vadå för bäver/murmel/utter?
I början hade Happy murmeldjuret som maskot. Järngänget blev inspanade av murmeldjur när de hojade i Verbier och tyckte de var kul. Det försvann när sidan designades om. Vet inte riktigt varför. Kanske ansågs teckningen snarare föra tankarna till en råtta än till ett murmeldjur?
Tack, mycket uppskattat!
Om nu någon har happymtb.org vektoriserat eller iallafall fonten så skulle man ju nästan kunna koncentrera sig på layouten....
jomper skrev:
> Så Spreadshirt har stoppat in lite tröjor i
> funktionsmaterial också, det var ju intressant.
Tjena!
Dom hade en bättre innan, men den har av nån anledning försvunnit..
bng skrev:
> Le Maillot Beige - låter inte det lite väl
> lattesörplande?
>
>
>
Nu börjar det likna något!
Bjorre, om man matchar den med denhär tröjjan blir det fett som få.
Självklart får man byta platts på "suger" och "duger" på några tröjjor men för att inte riva upp för många känslor här idag så gav jag den lite mer neutrala looken som alla kan hantera.
Tänkte bara komma med ett litet tips till ni som sitter med Gimp eller annat pixelbaserat ritprogram. Eftersom Norlin nu var så vänlig och bidrog med vektorbaserade format (utanför FH8) samt fonten så är det bättre och enklare att använda ett vektorbaserat ritprogram. När man väl gjort lite detaljer så är det enkelt att flytta runt och testa nya färger. Sedan kan man enkelt importera pixelbilder på detaljer om man känner för det. Ett annat plus är att sömmar och sådant blir bra direkt utan ansträngning.
Även tryckning är mycket lättare med vektoriserade bilder. Olika storlekar på tröjerna är inga problem eftersom allting skalas mycket lätt.
Jag själv använder InkScape som är gratis och finns till de flesta operativsystem. Finns säkert andra fria program som är lika bra.
Usch vad alla verkar heja på sjukt plottriga förslag?? Vill ju gärna ha en happytröja men är varken sugen på frirajdhomo i soluppgången eller billiga fototryck. Det ska vara cleant och man ska kunna bära tröjan utan att skämmas. Synd att man är totalt inkompetent själv på att hantera grafikprogram, då återstår bara att gnälla på andras bidrag ;-)
Cleant och elegant jag sllår återigen ett slag för bigfish förslag på sid 2. kanske inet så Happyklatschigt men dt hade passat in bland mina andra tröjor :)
Goofy skrev:
> Här kommer ett bidrag till....
Gillar Goofys och Bigfish
men goofys vore snyggare om happymtb.org stod med liten text på ena bröstet istället för stort både fram och bak. plus att jag inte riktigt går igå¨ng på den där gula färgen. ser ut som om man gillade aik.
Hm det blev ju intressant..
Var egentligen snyggare innan jag la dit happyloggorna, får en känsla av att den nog inte går hem hos alla här på forumet... Men det blev ju jobbigt =P
Får väl sätta mig med photoshop en lite längre stund nån dag..
Sernevi skrev:
> Hm det blev ju intressant..
> Var egentligen snyggare innan jag la dit
> happyloggorna, får en känsla av att den nog inte
> går hem hos alla här på forumet... Men det blev
> ju jobbigt =P
> Får väl sätta mig med photoshop en lite längre
> stund nån dag..
castrello skrev:
> Något inspirerat av la vie claire, rapha, coppi,
> osv vore nog roligare att ha på sig än något
> som ser ut som en explosion i en färgbutik.
>
> Något enkelt och snyggt!
>
> http://www.rapha.cc/