Nynäsleden med racer?

Nynäsleden med racer?
Hej,

Jag hade tänkt cykla stockholm-nynäshamn imorgon och undrar om någon har erfarenhet av nynäsleden. Är det asfalt hela vägen eller är det en del grusvägar inkluderat?

Mottar gärna tips om sträckor för landsvägscykel på 5-15mil i närheten av stockholm som är någorlunda lättnavigerade, har ingen garmin och min iphone kan få för sig att dö vid minsta vindpust eller om temperaturen understiger 15grader...

Har ni kännedom om någon motionsgrupp i stockholm som söker ambitiösa nybörjare får ni gärna tipsa mig om det också!

Nynäsleden med racer?
Om det är denna https://swedenbybike.com/cykelleder/nynasleden/ du avser så är det inga problem att ta den på racer. Kan vara läge att ta det lite piano biten förbi Bruket/Ådran ner mot 257:an (vägen mellan Tungelsta och Rosenhill). Har inte åkt där i år, men tidigare har det varit ett parti på södra delen som sett ut som de bombat vägen. Har dock med lite försiktighet varit framkomligt utan några större problem.

Ett alternativ är att från Lissma ta väg 259 mot Handen och sedan via Jordbro och Västerhaninge ner till Tungelsta och där ansluta till leden. Mellan Jordbro och Västerhaninge tar man lämpligen GC-banan som är helt OK att cykla på. Sällan gångtrafikanter som stör cyklingen. Det enda man får vara lite försiktig med är då man korsar vägen in till Hanvedens IP.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp