Nytt eller begagnat race

Nytt eller begagnat race
Blivit rejält hooked på cykling jag med, började som knärehab/viktminskining för ett par år sen, och både knät och vikten är bra mycket bättre idag, kommer troligen landa på ca 100 mil i år. Sen fick man en ny hobby på köpet, inget proffs på området men gillar att skruva också. Till saken.. Har en MTB (Corratec superbow race) och en hybrid/pendlarhoj (crescent raidho)och trivs jäkligt bra med båda. Tänkte ta klivet upp i racevärlden till nästa säsong och har en budget på 10-12 tusenlappar och man funderar på om det är värt att köpa en ny för dom pengarna eller gå på en begagnad, verkar finnas hur mycket fina kolfiber hojar i den klassen som helst. Man verkar kunna få en riktigt fin begagnad hoj för dom pengarna. Verkar även finnas hur mycket nytt som helst.

Är det värt pengarna att köpa nytt, eller är värdet av högre (begagnad) kvalitet större tro? Har inga planer på att tävla, gillar bara att dra ut några timmar och då ska det bara funka..

Nytt eller begagnat race
Nytt. Svårt med begagnat om du inte vet vad du vill ha och vad du ska kika efter. Kan också vara svårt att veta vad en begagnad cykel är värd. I butik kan du prova några olika i samma prisläge. Du kommer bli förvånad över hur olika cyklar kan kännas.

Men om du känner att du har koll på läget så bör du kunna få en "dubbelt så bra" cykel begagnat för de pengarna.

Nytt eller begagnat race
Med racevärlden antar jag att du menar racer. MTB eller racer spelar egentligen ingen roll för mitt råd är alltid begagnat. Priset faller fort i värde trots att de oftast sköts väl och håller länge. Du får mycket mera cykel för pengarna. Köp en som är 1-2 år gammal och ser välskött ut så lär du bli nöjd. är du osäker på vad man skall titta efter så ta med en kunnig kompis så slipper du bli lurad.

Tillbaka
Topp