Nytt forum!!!

Nytt forum!!!
Jag gillar zinkpastas kategorisering.

All annan kategorisering undanbes bestämt.

Jag höll och håller till på några andra forum och det fungerar inte med kategorier. Flera är döda... och en intressant sak var att när ett gäng från ett nedlagt forum (nästan utan kategorier - det fanns ”allmänt” samt ”byggtrådar”) flyttade över så sakteliga till ett annat fick det en skjuts ett tag, men merparten av allt hamnade i ”vad gör du idag” tråden dvs en sandlåda (i positiv bemärkelse) där man får skapa, göra vad man vill. Passar det mänskliga kynnet bättre.

Den som hett efterfrågar kategorier är nog inte den som får Happymtb att leva. Happyride menar jag.

Nytt forum!!!
Kristoffer R sa:
Jag gillar zinkpastas kategorisering.

All annan kategorisering undanbes bestämt.

Jag höll och håller till på några andra forum och det fungerar inte med kategorier. Flera är döda... och en intressant sak var att när ett gäng från ett nedlagt forum (nästan utan kategorier - det fanns ”allmänt” samt ”byggtrådar”) flyttade över så sakteliga till ett annat fick det en skjuts ett tag, men merparten av allt hamnade i ”vad gör du idag” tråden dvs en sandlåda (i positiv bemärkelse) där man får skapa, göra vad man vill. Passar det mänskliga kynnet bättre.

Den som hett efterfrågar kategorier är nog inte den som får Happymtb att leva. Happyride menar jag.
+1
De som efterfrågar kategorier är ofta de som är ute efter att _hitta_ info, och då förstår jag att kategorier är användbart. Medan för de som _bidrar_ med info (dvs håller forumet levande) är kategorisering en komplicerande (och i längden avhållande/avmotiverande) sak. "Var ska jag läggs detta? Passar det här?" Osv.
=> Forumet tappar liv sakta men säkert.

Nytt forum!!!
Nåja, rimlig finns det en relation mellan volym och antal kategorier. Just nu är den optimala siffran 1+köp och sälj.

Frivilliga taggar kanske kan tillföra nåt lite när man söker..... fast eftersom alla trådar spårar...

Nytt forum!!!
Med anledning av den första (riktiga) mektipstråd jag sett på första sidan på länge vill jag drista mig till att föreslå en kategori: "Howto"

Eller förlåt, inte en kategori, vad kallar vi rätttrogna, turtips, K&S, recensioner, artiklar etc?

Nytt forum!!!
zinkpasta sa:
happyeride.se - För elektriker och folk som tänder på elektriker. För en tynande tillvaro, kanske på grund av att det här med elektronik inte är så hett egentligen. Bra att den finns, dock.
Jovars, jag reggade mig där nyss för skojs skull, men drabbades redan efter fem minuter av lapp-sjuka! Fan vad dött det verkar vara där. (se nedan) Antingen var väl el-cyklar bara en fluga, eller så har dom kanske gått i ide i varmgarage nu på vintern? Klenisar... :-)

5511.png

Nytt forum!!!
Med risk för att slå in öppna dörrar, men är det så förvånande? Elcyklar är definitivt här för att stanna, men de är i dagsläget ungefär så långt ifrån ett entusiastfordon som det bara är möjligt. Samtidigt har de ännu en lång bit kvar till att vara ett bruksfordon för Svenssons.

Tror inte den genomsnittlige elcykelföraren bryr sig särskilt mycket om vare sig komponentergrupper, reach, kolfiberramar eller fälgarnas innermått. Det gör garanterat inte heller den genomsnittlige cyklisten, fast vi är betydligt fler (än så länge), och kan till råga på allt dessutom i vissa fall titulera oss saker som motionärer, entusiaster, eller t.o.m. cykelnördar. Dit har elcyklar en lång bit kvar. Själva sportaspekten kommer de däremot aldrig att nå.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp