Nytt grumt forum...

• Trådstartare Trådstartare DriveoN^
  • Start datum Start datum
Nytt grumt forum...
Friskis skrev:
-------------------------------------------------------
> Stavas inte grumt med grYmt?
>
> //MVH Eszter
>
>

Spela roll

Nytt grumt forum...
hoppas att 92 i ditt namn betyder att du är fött 92, enda jag skulle kunna tänka mig förklara ditt beteende ;)

tacka vet jag. ja... ehm. ääh. det var inget

Nytt grumt forum...
Ok. Nu kommer konstruktiv kritik istället för påhopp: (Har inte tittat på sidan idag men höftar lite efter vad jag såg igår)

1. Mer är inte alltid bättre. Funktioner kan alltid läggas till vartefter folk vill ha dom. Få "vuxna" vill ha dessa onödiga blinkande funktioner. Inte med det sagt att allt ska vara minimalistiskt men blippande avatarer och smileys gör det svårt att fokusera på texten utan att överskirda det rekommenderade dagliga instaget av exctasy... :)

2. Egen design är, nästan, alltid bättre än default design på saker som PhpBB.

3. För många kategorier dödar lätt forum då det vid lite aktivitet inte händer något i flera kategorier och forumet verkar dött. Tro mig, gick i den fällan själv...

Så det var lite konstruktiva påpekanden. Förhoppningsvis var inte mitt förra inlägg allt för syrligt. Om så var fallet ber jag ödmjukast om ursäkt.

Nytt grumt forum...
O.K.
Konstruktiv kritik. Framförallt.

Ställ dig frågan: Varför ska jag göra det här? Fyller den saken jag så innerligt gärna vill göra någon form av behov eller vill jag bara göra den för min egen självtillfredställelse? Och om jag bara vill göra en sak för min egen skull, vad skulle jag då helst ägna min tid åt? Är jag intresserad av kommunikation mellan människor eller vill jag bara ha en hipp sak att stoltsera med? Tillför det jag har att komma med något till cykelkollektivet? Har jag en bra produkt, eller är den lika tafflig som allt annat som tar tre timmar att svarva ihop?

Borde jag kanske ta lärdom av den kritik jag får, och lära mig att tänka över saker i framtiden?
Behöver Sverige ytterligare ett cykelforum, eller skulle jag kanske koncentrera min energi på att göra en bra blogg där jag kunde uttrycka allt det som finns i min själ?

Det spelar ingen som helst roll hur gammal man är när man gör bort sig, men fördelen med att vara ung är att man har fler tillfällen att göra något vettigt senare.

Nytt grumt forum...
Markus F:

Det där var inte konstruktiv kritik, det var bara illa dolt förakt för killens forum. Ingen reflektar väl över de sakerna som du angav när de ska starta ett forum. Om man vill starta det så gör man det bara. Självklart tycker man att man kan tillföra något. Jag har svårt att tro att forum startas för att djävlas med andra.

Du frågar om Sverige behöver ett till cykelforum?

-Behöver du en cykel till?

Och jo, det spelar visst roll hur gammal man är när man gör bort sig. Om man inte är så gammal har man mindre erfarenhet av alla tänkbara saker.

Du kan i princip mena två saker i det här fallet:

1. Du tycker att killen gjorde bort sig genom att starta ett nytt forum och berätta om det här?
2. Du tycker att killen gjorde bort sig när han blev arg och skrev dumma saker?

Jag håller med dig i fall 2 men inte i fall 1. Och fall 2 är definitivt åldersberoende, därmed inte sagt att det ska accepteras.

Detta är alltså mina åsikter om det hela. För övrigt tycker jag att vi lägger ner det hela nu. Det finns liksom ingen poäng med ytterligare kritik. Om folk har åsikter om forumet så kanske det bör postas där istället för här.

MVH /Henrik

Nytt grumt forum...
> fördelen med att vara ung är att man har fler tillfällen att göra något vettigt senare.

Det där var bannemig det enda vettiga som kommit ut av dessa fyra sidor blaj.

Den här tråden har förvånat mig länge nog nu. Varför finns den? Varför fortsätter den att leva? Varför skriver folk? Och varför skriver de så mycket? Och ska man ha riserbar eller rakt styre egentligen?

Nytt grumt forum...
Åhh, nej, hur lyckades jag sylta in mig i det här?
Påminn mig om att jag ska skaffa Happylås till datorn. Nåväl, ett svar till Haxx:

>Det där var inte konstruktiv kritik, det var bara illa dolt förakt för killens forum. Ingen reflektar väl över de sakerna som du >angav när de ska starta ett forum. Om man vill starta det så gör man det bara.

Har man något säga så gör man det bara. Jag ser tyvärr inte att det finns någon genomtänkt avsikt med det forumet.
Och vad gäller illa dolt förakt, så försökte jag inte ens dölja det.

>Självklart tycker man att man kan tillföra något. Jag har svårt att tro att
>forum startas för att djävlas med andra.
Nej, det forumet startades inte för att jävlas med någon. Det forumet startades utan en tanke. Och det är det som irriterar mig.
Berätta för mig vad du tror att det forumet skulle kunna tillföra, och vad dess upphovsman ville uppnå förutom tillfredställelsen att kunna säga att han drev ett forum?

>Du frågar om Sverige behöver ett till cykelforum?
>-Behöver du en cykel till?
Jag skulle nog behöva en otroligt lätt landsvägscykel, med två klingor fram och smala däck...
Det är inget "grumt" bra forum bara för att det är nytt... Det blir möjligtvis bra när det är fyllt med innehåll.
Jag tror inte att Sverige behöver ytterligare ett allmängiltigt cykelforum. Däremot kanske det finns utrymme för ett forum för unga freeriders i Katrineholm, eller singlespeedcyklister. Problemet är att det ofta är överlappande grupper. I nuläget så är det korkat att lansera ett ytterligare forum. Men i princip har du rätt, det finns en oändlig mängd möjliga forum. Problemet är väl att fylla dom med intresserade användare.

>Och jo, det spelar visst roll hur gammal man är när man gör bort sig. Om man inte är så gammal har man mindre erfarenhet >av alla tänkbara saker.
När man är gammal borde man veta bättre. När man är ung har man chansen att göra om. Det var det jag menade, och som Erik H fattade ovan.

> Du kan i princip mena två saker i det här fallet:
>1. Du tycker att killen gjorde bort sig genom att starta ett nytt forum och berätta om det här?
Ja. Det var inget fel att berätta om det nya forumet. Felet var att det nya forumet inte var någonting. Och i min värld är man ganska korkad då.
> 2. Du tycker att killen gjorde bort sig när han blev arg och skrev dumma saker?
Tycker inte du det?

Och när det gäller riser och rakt, så vill jag bara säga att min jury fortfarande överlägger;-)

Nytt grumt forum...
Markus.

-Det nya forumet var ju inget eftersom ingen skrivit i det än. Med det resonemanget är alla som startar nya forum korkade, eftersom det vid någon tidpunkt i början kommer att vara tomt.

-Jag tror inte att forumet startades utan en tanke. Jag har ingen aning om vad det specifikt kan tillföra. Det beror ju helt på hur många som engagerar sig, skriver och dylikt. Frågan är således meningslös.

-Att diskutera vad Sverige "behöver" ifråga om cykelforum är också totalt meningslöst. Jag ser det som att det är trevligt när nya forum uppstår, om folk gillar det så går de dit, annars inte. Forum läggs ned och skapas hela tiden.

-Han berättade (antagligen) om forumet eftersom han ville att folk skulle börja skriva. Klart att det inte är något när ingen skrivit. Det har ingenting att göra med huruvida man är "korkad". Eller var den/de som startade happy också dumma? Happy måste ju också varit tomt från början.

-Jag har redan förklarat min syn på att göra påhopp och skriva dumma saker- ej acceptabelt. Jag höll med dig i fall 2.

Detta markerar slutet på denna diskussion för min del för jag känner att det kommer dra upp mot 20 sidor om vi fortsätter.

MVH /Henrik

Nytt grumt forum...
Varför förutsätter man att ungdomar gör korkade saker? Om alla dumheter kan ursäktas med att man är ung menar man i princip att alla ungdomar är korkade. Det om något kallar jag förakt.

Nytt grumt forum...
Oj, att folk ens orkar läsa till hit *harkel*

Denna tråden borde lagts ner för länge sedan, inget nytt skrivs ju här som är väsentligt känns det som. Låt den vila i frid..

Nytt grumt forum...
oxr skrev:
> Varför förutsätter man att ungdomar gör korkade
> saker?
Man kanske minns..
> Om alla dumheter kan ursäktas med att man
> är ung menar man i princip att alla ungdomar är
> korkade. Det om något kallar jag förakt.
Det är skillnad mellan att förstå och ursäkta.

>
> *Man ska aldrig kasta saker - de kan vara bra att
> ha*

Nytt grumt forum...
Tjena!

Självklart riser!!
easton_mtbrisers_l.jpg

Nytt grumt forum...
Tjena!

Därmed inte sagt att jag gillar easton.. dom gör bra pilar som jag gillar men tycker bara att deras styren är snygga.. funktionsmässigt.. roox eller answer pro taper.. go natt..

Nytt grumt forum...
Well... eftersom man ägnar nästan de mer eller mindre unga åren åt att göra korkade roliga saker i kubik... o sen glatt surfar på möjligheten att retroglida över dessa alla möjliga lärdommar på retrospektivt avstånd o dessutom med lite reflektion i bagaget så har man ju alltid lärt sig nåt på vägen... eller hur... så därför finns det inte nåt förakt när man kanske påpekar att ungdomens dumheter är något man kan ha översende med... eller pratar jag bara av snäv egen erfarenhet... :D

Senast redigerad av en moderator:
Nytt grumt forum...
Wilier skrev:
> Kaijan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad hände med forumet??=)
>
>
> verkar vara nedlagt.

Var det där omedvetet?

Nytt grumt forum...
nenja skrev:
> Wilier skrev:
> -----
> > Kaijan skrev:
> >
>
> > -----
> > > Vad hände med forumet??=)
> >
> >
> > verkar vara nedlagt.
>
>
> Var det där omedvetet?

om vad då?

Nytt grumt forum...
Finnen skrev:
> Som jag misstänkte. Wilier letade upp första
> inlägget med ordet(?) "grumt" i =)

Nope, letade efter tråden "Nytt grumt forum" för att se vad som hände och på kupen känna historiens vingslag.

Nytt grumt forum...
Wilier skrev:
> Nope, letade efter tråden "Nytt grumt forum" för
> att se vad som hände och på kupen känna
> historiens vingslag.

Ok, men det är faktiskt den äldsta förekomsten av grumt. Killen gjorde iaf intryck på happy =)

Nytt grumt forum...
hur räknar ni egentligen, på sida 2 säger någon "redan på sidan 3" och på sidan 3 säger någon "4 sidor dravel" (motsv)

Nytt grumt forum...
OlaDanskavägen skrev:
> ething skrev:
> -----
> > De flesta av oss jobbar 8h per dag och
> förväntar
> > oss inte precis beröm för det, väx upp.
>
> Inget beröm att vänta efter en arbetsdag men
> byter man styrlinda vill man gärna ha beröm.
>
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/819417

+1

Nytt grumt forum...
DriveoN skrev:
> FAN VA SNÄLLA NI ÄR DA??? HAR SUTTIT MED DET I 3
> timmer OCH SEN KOMMER ALLA OCH SÄGER !!! -VAFAN
> VA DET BRA FÖR NÄR MAN HAR DITT OCH DATT!!!!..

WOOOOOOW!!! har du suttit med det i HELA 3 timmar? måste vart otroligt jobbigt att lägga ner en sån enormt lång tid på ditt stackars forum!
LÄGG NER! tror nog att seriösa forum såsom happy mm tog lite längre tid än 3 timmar att skapa!

Nytt grumt forum...
Naj det visste jag inte har ingen aning om vad den handlar om egentligen :) läste bara rubriken och öppnade länken och såg bara massa spamm :P

Nytt grumt forum...
Leo skrev:
> Pennalism är ett annat ord för mobbning,
> översitteri, tortyr. Ofta används uttrycket
> pennalism som synomnym till kamratförtryck.
>
> Låter inte riktigt likt happy eller? Visst finns
> det rötägg, sånt är livet, samhället är inte
> ett rosaskimrande krama alla du möter ställe och
> det speglas nog till viss del här också. Men
> överlag så tycker jag happy är happy, eller vad
> säger ni andra?
>
> /Leo
>

Jodå, så länge man håller sig i Happy's smala mittfåra ...

Tillbaka
Topp