Åhh, nej, hur lyckades jag sylta in mig i det här?
Påminn mig om att jag ska skaffa Happylås till datorn. Nåväl, ett svar till Haxx:
>Det där var inte konstruktiv kritik, det var bara illa dolt förakt för killens forum. Ingen reflektar väl över de sakerna som du >angav när de ska starta ett forum. Om man vill starta det så gör man det bara.
Har man något säga så gör man det bara. Jag ser tyvärr inte att det finns någon genomtänkt avsikt med det forumet.
Och vad gäller illa dolt förakt, så försökte jag inte ens dölja det.
>Självklart tycker man att man kan tillföra något. Jag har svårt att tro att
>forum startas för att djävlas med andra.
Nej, det forumet startades inte för att jävlas med någon. Det forumet startades utan en tanke. Och det är det som irriterar mig.
Berätta för mig vad du tror att det forumet skulle kunna tillföra, och vad dess upphovsman ville uppnå förutom tillfredställelsen att kunna säga att han drev ett forum?
>Du frågar om Sverige behöver ett till cykelforum?
>-Behöver du en cykel till?
Jag skulle nog behöva en otroligt lätt landsvägscykel, med två klingor fram och smala däck...
Det är inget "grumt" bra forum bara för att det är nytt... Det blir möjligtvis bra när det är fyllt med innehåll.
Jag tror inte att Sverige behöver ytterligare ett allmängiltigt cykelforum. Däremot kanske det finns utrymme för ett forum för unga freeriders i Katrineholm, eller singlespeedcyklister. Problemet är att det ofta är överlappande grupper. I nuläget så är det korkat att lansera ett ytterligare forum. Men i princip har du rätt, det finns en oändlig mängd möjliga forum. Problemet är väl att fylla dom med intresserade användare.
>Och jo, det spelar visst roll hur gammal man är när man gör bort sig. Om man inte är så gammal har man mindre erfarenhet >av alla tänkbara saker.
När man är gammal borde man veta bättre. När man är ung har man chansen att göra om. Det var det jag menade, och som Erik H fattade ovan.
> Du kan i princip mena två saker i det här fallet:
>1. Du tycker att killen gjorde bort sig genom att starta ett nytt forum och berätta om det här?
Ja. Det var inget fel att berätta om det nya forumet. Felet var att det nya forumet inte var någonting. Och i min värld är man ganska korkad då.
> 2. Du tycker att killen gjorde bort sig när han blev arg och skrev dumma saker?
Tycker inte du det?
Och när det gäller riser och rakt, så vill jag bara säga att min jury fortfarande överlägger;-)