Nytt lopp: Mera Lera 12-timmars

• Trådstartare Trådstartare dag
  • Start datum Start datum
Ända sedan "Sömnlös i Rudan" försvann har jag velat arrangera det. Jag har hjälpt till flera gånger då Mattias arrangerade det, så jag vet vad det handlar om. Det finns ett par personer som kan tänkas hjälpa till med arrangemanget, vilket gör att det kan bli av nästa år...2011.
Jag skulle vilja ha synpunkter på detta.

Vilket intresse finns för 24 h i Rudan?(prio 1)

Vad sägs om att ha en 12 h samtidigt? (prio 2)

Sanktionerat av SCF? Ja eller nej? Vad tycker ni?

Datum för tävlingen...det var väl ganska bra då SiR arrades? Alltid krockar det med någonting. Synpunkter?

Totteman skrev:
-------------------------------------------------------
> Vilket intresse finns för 24 h i Rudan?(prio 1)

Är det inte bättre att köra SiR-prat i en egen tråd?

/Dag

Så roligt. Velat prova något sådant här men aldrig blivit av. Nu när det bara är 10mil bort i Sverige blev jag riktigt sugen. Hoppas komma med ett fint 3-mannalag.

Såg det här och tänkte "fan va kul". Men sen klickade jag mig in på hemsidan och såg att det var 17års åldersgräns på loppet. Buuu!!! Får väl komma tillbaka om nåt år när man har åldern inne.

cerro skrev:
> Så roligt. Velat prova något sådant här men
> aldrig blivit av. Nu när det bara är 10mil bort
> i Sverige blev jag riktigt sugen. Hoppas komma med
> ett fint 3-mannalag.

+1, pepp på detta, en person till bara så är vi ett lag :)

Kom ihåg att anmälan öppnar på måndag! Om man är snabb att anmäla sig (och betala) så kan man få åka gratis :)

/Dag

Bortsett från halvmetern med snömos och en skvätt nysnö så är banan nästan helt torr nu ;) Dags att sätta ihop era lag och vara med när vi öppnar anmälan i morrn ca kl 20:00!

/Dag

rikard skrev:
> Är det begränsat antal platser?

Ja, max 200 på banan åt gången. Ingen större risk för att det ska bli fullt, mao.

> Hur är det med doping, är det ett krav eller frivilligt?

Det beror lite vilken timme du frågar, tror jag. Vi jobbar på ett sprututbytesprogram, men det är inte riktigt klart än ;)

/Dag

Jag ska köra solo. Bara som en rolig grej och en anledning att komma igång och träna hårt. Tänkte ta Billingen, Ränneslätt (hemmaplan) och något mer som uppvärmning. Har kanske inte tänkt igenom detta riktigt...

Missade klockslaget eftersom jag blajjade här, men anmäler mig under kvällen. ;-)

/Fredrik

Det kommer gå bra, det gäller bara att justera (ner) sina förväntningar på resultaten. Kommer jag runt ett par varv är det ok, ska försöka hålla det på "rolig grej"-nivån...

Kör ni tre eller sex? Ambitioner?

/Fredrik

3st blir vi, vet inte riktigt hur höga ambitioner vi har, mest för att det är kul iaf. Inga elitcyklister precis

cerro skrev:
> 3st blir vi, vet inte riktigt hur höga ambitioner
> vi har, mest för att det är kul iaf. Inga
> elitcyklister precis

Haha, vad fasen säger du!?! ;)

kaipartai skrev:
> När får man reda på om det blev gratis!

Det är det viktigaste. Att det är gratis.

kaipartai skrev:
> När får man reda på om det blev gratis!

Om en vecka eller så. Du kan också betala in en extra åka-gratis-avgift på 300 kr, så får du reda på det direkt :)

/Dag

Nu har de fem lyckliga vinnarna av en gratis start utsetts!

http://www.ml12h.com/

Lägg märke till anmälningsavgiften går upp från jättemilda 300 kr / pers till 400 kr den 1:a juni. Ingen tid att förlora, alltså. Anmäl er. Nu! :)

/Dag

Banan har nu tinat fram ordentligt och som tur är har vintern inte gjort någon skada på banan! :) Kommunens snötipp snuddade vid banan, och där finns fortfarande snö kvar. Vem vet, vi kanske drar upp banan på Vidinsjöglaciären ;)

Titta in på vår hemsida och spana in lite mer hur banan ser ut! http://www.ml12h.com
Fler bilder kommer efterhand.

Passa på att anmäla er innan den 1:a juni, då anmälningsavgiften går upp litegrann.

/Dag

Det är nu 40 cyklister anmälda till loppet, fördelat på 11 soloåkare, 8 lag om tre personer och ett lag med sex personer! Kul tycker vi, men vi vill förstås ha många fler. Det är inte fullt på banan än ;).

Måndag är sista anmälningsdag för de som vill komma undan med den billigare anmälningsavgiften.

http://www.ml12h.com

/Dag

dag skrev:
> Det är nu 40 cyklister anmälda till loppet,
> fördelat på 11 soloåkare, 8 lag om tre personer
> och ett lag med sex personer!

Grymt. Då blir man ju sämst åtta i alla fall. Än så länge.

Funderar på ta ett varv på banan när jag hälsar på brorsan nästa gång. Det är alltså samma bana som den ordinarie Vidingsjöbanan? Och den är uppmärkt så man hittar dit och runt på egen hand?

Riktigt sugen nu!

/Fredrik

Det blir inte anmälan ikväll isåfall, måste planera klart sommaren. Men jag är bra sugen - fast inte på solo-klassen (-:

Freddie L skrev:
> Funderar på ta ett varv på banan när jag
> hälsar på brorsan nästa gång. Det är alltså
> samma bana som den ordinarie Vidingsjöbanan? Och
> den är uppmärkt så man hittar dit och runt på
> egen hand?

Vi kommer att använda delar av den ordinarie banan plus några nya delar som leder bort till motionscentret (som vi normalt sett inte får hoja på). Ordinarie bana är tydligt uppmärkt.

/Dag

Idag preppade vi delar av slingan för att få lite mer fart och flyt. Trots ganska mycket regn de senaste dagarna är blöthålen relativt få! Känns lovande, även om det återstår en del jobb :)

/Robert

schemat ser mörkt ut den helgen, men det är inte helsvart. Jag jobbar för en lösning men har inte vågat satsa på tidig anmälan.

bara så ni vet. Jag har inte glömt bort er. =)

Det blev några varv på banan i lördags. Jag cyklade gula och de flesta röda, tror jag. Teknisk bana pga rötter och stenar, inte helt platt, torr och fin. Gäller att försöka hålla flytet i stöket. Vid väta är den säkert lite bevärlig?

Till min stora förvåning finns det en liten skidbacke (eller gammal soptipp?) mitt i området, inte högt men riktigt brant. Andra uppfarten på slingan ser brutal ut! Hoppas den är med på banan, tror man kommer längta dit efter några varv?

Stort tack till MeraLera-cyklisten som visade och tipsade hur jag skulle cykla. Du hade Crafttröja och kanske en Nishiki. Uppskattades verkligen!

Freddie L skrev:
> Till min stora förvåning finns det en liten
> skidbacke (eller gammal soptipp?) mitt i området,
> inte högt men riktigt brant.

Som av en händelse är högen ungefär lika hög som källaren under Universitetssjukhuset är djup! :) Efter moget övervägande bestämde vi oss för att inte använda backen. Den är riktigt hemsk, alla skulle hata oss, och ingen skulle komma tillbaka nästa år igen...

/Dag

He, he. Alla kommer hata er och alla lovar att inte komma tillbaka mer oavsett bansträckning. Men sen går det en vecka och då är allt glömt och förlåtet! ;-)

Nej, men visst. Utan väldigt låg utväxling och bra fäste blir det väl svårt (problem för 1x1 och kanske 2x9). Dessutom är den ju så brant och lös så att det nog inte går att gå uppför, iaf inte med cykel? Men kanske Lemans-start uppför den brantaste? Synd att inte visa den för folk.

Tyckte väl att kullen var lite bekant. Jag sommarjobbade på RIL för länge sedan, då var man ju nere i kulverterna en del. Skulle vara coolt med inlines därnere. ;-)

Tillbaka
Topp