Tack för en häftig upplevelse! Har ingen blogg, så jag skriver några rader:
x Glömde nyckeln till cykelstället hemma, stirrade som ett fån på cykeln på taket. Tack och lov fanns nyckeln i Vikingstad, där vi sov över, och inte "hemma-hemma".
x Missade starten. Någon-några minuter försenad pga sista-minuten piss.
x Varvad av "race-leader" på motionsslingan. Försökte hålla hans fart in på singeltracken mot varvning. Saknade hans flyt över stenarna... Tjoff, punktering! Promenerade sista biten in mot mål, såg en huggorm. När jag berättade om ormen för en flaggvakt replikerade han: Aha, har du fått en "snake-bite"... He, he...
x Dålig ordning på maten, stannade varje varv och stoppade i mig det jag var sugen på. Ofokuserat!
x Fultysken fungerade bra, kunde växla och bromsa. Krävdes rengöring ibland dock. RoRo 2.25 blev lite hala i leran, men funkade ok.
x Kroppen fungerade bra! Ont i alla kroppsdelar, men inte samtidigt, och det gick alltid över efter ett halvt varv.
x Kraschade hårt på spång efter regnet. Slog i tummen hårt, fruktansvärd smärta. Trodde jag skulle bli tvungen att bryta, svårt att hålla styret och kunde inte växla ned. Tog mig runt, provade ett varv till. Åkte runt och gnydde och svor i skogen. Vid nästa varvning bestämde jag mig för att det inte var fraktur, stoppade i mig en tablett och hade inte mer besvär (av tummen). Idag är jag bara lite stel...
x Varven rullade på. Inte mycket tankar förutom på cyklingen. Lite ensamt ibland. Såg tre kantarell-ställen.
x Snackade lite med andra solosar i tältet, det var trevligt. Även kaffepersonalen var trevlig. Efter varje dubbel espresso tog jag en placering. Note to self: Drick mer kaffe nästa år!
Hoppas att det blir repris nästa år!