Nytt styre

Jepperi

Ny medlem
Nytt styre
Fick hem min nya hoj för nån vecka sedan och reagerade direkt på hur jäkla brett styret är (720mm.)
Så tänkte köpa ett riserstyre som är lite smalare än det jag har.
Gärna ett som är lika lätt eller lättare som det jag har, vill minnas att det väger 220g. Och som passar rent färgmässigt. Kanske även nya handtag när jag ändå håller på.
Så har ni några tips? :)

Nytt styre
Flytta in handtagen ett par centimeter och sedan en vacker dag när du tänker:Nu vill jag verkligen cykla fort o kontrollerat, så flyttar du ut handtagen igen eller köper ett bredare styre!

xco-women-s-winner-tanja-zakelj.jpg

/S

Nytt styre
Miracle skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det en 29" så behåll bredden på styret. Du
> vänjer dig ganska snabbt. Bredden är väldigt
> bra att ha nedför, uppför & i stök.

Är det en (cykel) så behåll bredden på styret. Du
vänjer dig ganska snabbt. Bredden är väldigt
bra att ha nedför, uppför & i stök.

Nytt styre
Jag håller med de andra om att testa att vänja dig vid bredden. Vill du ha ett lätt och bra styre så kolla på www.xcracer.com

De har styren från mt zoom. Jag har kört ett år med det som väger 165g med 20mm rise. Specat för AM och ingen viktbegränsning. Vill du så kan du kapa ner det ganska mycket med och det funkar med barends om du nu vill ha det. Vill du ha lätta handtag så sök på kcnc foamgrips på ebay. 12g/par inkl styrändspluppar.

Nytt styre
Jag tyckte att 700 mm var sjukt brett och tänkte kapa det. Men sen vande jag mig raskt. Nu har jag 780 mm på cykel nummer två, och efter någon månad känns nu 700-styret obehagligt smalt när jag använder den första cykeln.

Så, om du inte har väldigt korta armar så är det bäst att vänta lite med kapandet.

Tillbaka
Topp