Nytt?

lille_skorpan

Ny medlem
Nytt?
Förlåt att jag inte hittade någon bättre rubrik.MenMen.
Nu har jag köppt lite smaskiga prylar till hojjjen.Ett SingelSpeed kit,Bakdäck:Brave M Hucker,Handtag Brave M Hucker och sist men inte minst BBB trampor med grymt fäste
PIC00143.JPG ht=544
PIC00139.JPG ht=544
PIC00140.JPG ht=544
PIC00141.JPG ht=544
PIC00142.JPG ht=544

Nytt?
vad har du använt som skydd mot kedjan? kan inte riktikgt se det, men det ser stiligt ut jmf mot kanske en slang som jag hade tänkt mig!

//Sasa

Nytt?
En bekant till mig har samma cykel från Biltema. Eller inte riktigt, hans ram är sannolikt lite kraftigare eftersom den har en förstärkning mellan det över längsgående röret och röret som går vertikalt från sadeln och neråt. Det är en sån här: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=757&iItemId=104606

Smaken är som baken men jag tycker att Biltemas är snyggare. Den har iofs 8 växlar så det är ingen enväxlad cykel så som du gjort din men personligen föredrar jag ju växlar (särskilt i uppförs eller nerförs backar).

Men förutom färgen så är ju din nästan lika snygg, helt ok!

Nytt?
Men... vilken nytta gör de i en låda liggandes hemma? Visst kan jag koppla ur växel 2-5 på min Volvo 740 och hänga på en varningstriangel därbak. Och skaffa respekt i EPA-kretsar. Men grannens 740 skulle ju då kännas mer potent i en jämförelse.

Hursomhelst ville jag bara upplysa om att samma men lite starkare ram finns monterad till åttaväxlad cykel på Biltema för en lindrig peng.

lille_skorpan skrev:
-------------------------------------------------------
> min kompis har den biltemacykeln.o HANS syger i
> lämförelse med min.Jag ha ju mina 16 växlar i
> en låda liggandes hemma

Nytt?
Adam7125 skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför drar du inte bromskabeln genom styrröret.
> Du har ju en bult med ett genomgående hål för
> just det.
>
>
> /Adam

prod.gif
Han har ingen frambroms, och det har minsann Biltema-hojen ^^

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp