O-ring till Syntace X-12 --- någon mek som vet?

Funkyman

Medlem
O-ringen gick sönder idag när jag skulle byta däck på min Cannondale Scalpel... Har letat på diverse nätbutiker, men hittar bara ersättnings Syntace, dock inte endast O-ringen. Jag behöver ju inte det andra. Ser dock att i de nya Syntace X-12 så verkar det inte sitta någon O-ring alls. Fråga; behöva rjag en O-ring? Var kan jag köpa en sådan? Den är ca: 12 mm i innerdiameter, 17 i ytter, och 2,5 mm tjock. Det är inte ofta jag vänder mig hit, men jag är helt säkert att det finns många snälla själar här som har svar på detta :-)
Syntace X-12.jpg

Tack! Du tror inte att material eller hårdhet spelar någon roll? Konstigt att den nya versionen inte har någon O-ring alls, eller? Åker till Biltema och köper en låda som din, så löser jag nog problemet!
Har även mailat Syntace och frågan vem som säljer ersättningsoringar, men inte fått svar ännu.

Min gick också sönder bytte till en ny och cyklade vidare.. varför den nya inte har en likadan kan man ju alltid undra.

Fick svar från Syntace, Germany. De svarade så här;

"There is no need for this O-Ring from a technical point of view – the current version of the X-12 axle will be delivered without this O-Ring. If you like it because of optical reasons please buy a standard 12,5 x 2,5 O-Ring e.g. at your local DIY Store."

Tillbaka
Topp