Och där var cykelkraft på väg i konkurs..

Plockade lite däck i butiken på ringön GBG och kön blev riktigt lång eftersom de fick söka upp allt manuellt..

Kollade lite som hastigast på hemsidan igår. Många varor såldes till ungefär samma priser som hos Tysken trots att man marknadsförde det som "prissänkt 48%"

Fredrik S sa:
Kollade lite som hastigast på hemsidan igår. Många varor såldes till ungefär samma priser som hos Tysken trots att man marknadsförde det som "prissänkt 48%"
Ja, det är väl ungefär prisskillnaden mellan svensk lbs och tysken.

Tomcaten sa:
Personalen har väl tagit ut det bästa redan.

Min mor jobbade i klädaffär i slutet av 80-talet. I ett undanskymmt hörn ute på lagret fanns en klädställning på hjul. Där hängde alltid kläder som personalen valt ut till sig själva i väntan på att den årliga slutrean skulle börja.

Senast ändrad:
Besökte butiken i Sisjön för att checka utförsäljningen. Vilket antiklimax. En person i kassan, 30 pers i kö och samma priser som på hemsidan. Ingen generell sänkning, inga specialerbjudanden, inga referenspriser utsatta, massa varor saknade priser.

Var förbi brommabutiken idag. Knep ett par shimano gr-500 plattisar (imponerande byggkvalitet för pengarna- skulle köpt två par!!), en styrstam och lite andra småpryttlar. Mycket folk men inte ett dugg kaotiskt. Dock var väntetiden galet lång i kassakön då de var tvungna att kolla inköpspris och räkna om på många varor.

För övrigt är det inköpspris+moms de räknar med om priset inte redan står skrivet.

Köpte också ett par shimano plattis/spd pedaler. Billigt men inte mycket billigare än tysken. POC hjälmen var dock nedsatt från ca 1600 till 900 så den kändes mer ok. I källaren på götgatan har de annars lite hjul som de inte verkar veta de ska göra av.. Bla ett par HOPE 20FIVE med blå nav och qr såg det ut som

yonsson sa:
Valhalla_ sa:
För övrigt är det inköpspris+moms de räknar med om priset inte redan står skrivet.
Kanske var likadant i butiken i Sisjön men hur fan ska man veta det när det inte står någonstans?

Man får ta det man tycker är intressant och sen välja bort det i kassan om man tyckte det var för dyrt.
Blev en tröja och ett par shorts för mig.

Ustzeust sa:
Brando sa:
Krängde 2 set Pedalklossar, Stänkskärm, Backspegel typ tyskt prisnivå :)
Inte konstigt att svenska återförsäljare inte säljer något när tyskarna pressar priset så!
Konstigt att priset på hela cyklar är ungefär samma ..
Ja verkligen jättehemskt och synd om Cykelkraft som inte ens kan ange om de har en vara inne och sedan känner (kände hehe) sig tvungna sjabbla i flera månader.

Äntligen!!

Senast ändrad:
Om man har cykelkraftpoäng från tidigare köp så används de till 10% av köpesumman. Konstigt att poängen inte raderats innan utförsäljningen...

Slog till på en Evoc bikebag för 2600 vilket känns som helt ok rabatt..one up dropperposten nersatt en femhunka känns inte som ett lika bra köp?

Johge sa:
unsuspected sa:
Fanns en Yeti SB165 Om jag minns rätt på Götgatan sist jag var där men lär ha varit bortplockad till rean.
Alla godbitar har garanterat köpts av CK egna personal
Jag tror inte alla som precis förlorat jobbet är så benägna till att köpa en SB165 även om det är till "inköpspris+moms" eller vad någon sa i någon tråd. :/

Jag tror nog att de som nu har oturen att snart vara utan arbete har haft mer än tillräckligt med tillfällen att skaffa sig det de vill ha om inte ännu mer förmånligt redan innan de här olyckliga omständigheterna.

Tråkigt att ck gått åt pipan, speciellt tråkigt för personalen men som i många andra fall blir det så när cheferna drabbas av hybris och ska erövra världen.

Eveningstar sa:
Johge sa:
unsuspected sa:
Fanns en Yeti SB165 Om jag minns rätt på Götgatan sist jag var där men lär ha varit bortplockad till rean.
Jag tror inte alla som precis förlorat jobbet är så benägna till att köpa en SB165 även om det är till "inköpspris+moms" eller vad någon sa i någon tråd. :/
Beror ju givetvis på hur ens ekonomi ser ut...tänkte att nån troligtvis kan göra sig en liten hacka om dom köpt attraktiva saker till väldigt bra priser som går att sälja vidare med vinst

Johge sa:
Eveningstar sa:
Johge sa:
unsuspected sa:
Beror ju givetvis på hur ens ekonomi ser ut...tänkte att nån troligtvis kan göra sig en liten hacka om dom köpt attraktiva saker till väldigt bra priser som går att sälja vidare med vinst

Fast andrahandsvärdet på grejer är ju ofta sådär. Speciellt när tyskarnas priser finns. Således blir ju andrahandsvärdet ofta kanske inte superlångt från inköpspris + moms

Fredde78 sa:
yonsson sa:
Valhalla_ sa:
Kanske var likadant i butiken i Sisjön men hur fan ska man veta det när det inte står någonstans?

Man får ta det man tycker är intressant och sen välja bort det i kassan om man tyckte det var för dyrt.
Så man ska stå i kö i 20min för att ens få reda på vad något kostar? Låter som en bra affärsidé.

yonsson sa:
Fredde78 sa:
yonsson sa:
Valhalla_ sa:

Så man ska stå i kö i 20min för att ens få reda på vad något kostar? Låter som en bra affärsidé.

Nu var det iofs en konkursutförsäljning. Inte en affärsidé.

Köpte lite vinterstrumpor och handskar på Götgatan. En kedja också. Inga överdrivet fantastiska priser.

Johge sa:
Eveningstar sa:
Johge sa:
unsuspected sa:

Låga priser på Yeti https://www.chainreactioncycles.com/se/en/yeti?term=yeti&cat=brand

yonsson sa:
marr sa:
Känns det viktigt för dig att påpeka det? Det säger väl allt att man inte ens kan ha ett vettig konkursutförsäljning.

Att man tar konkursutförsäljningen lite som det kommer känns ganska naturligt ja. Speciellt i mellandagarna. Tror inte någon har varit speciellt sugen att stå där på julaftonen och märka priser.

marr sa:
yonsson sa:
marr sa:
Känns det viktigt för dig att påpeka det? Det säger väl allt att man inte ens kan ha ett vettig konkursutförsäljning.

Att man tar konkursutförsäljningen lite som det kommer känns ganska naturligt ja. Speciellt i mellandagarna. Tror inte någon har varit speciellt sugen att stå där på julaftonen och märka priser.
+1
En konkursutförsäljning handlar om att sälja ut lagret, inte att bygga kundrelationer och gott rykte/renommé. Dessutom är det kk-förvaltaren som håller i trådarna, inte CK:s management.

Seriöst muppig diskussion. Det var ordinarie butiksanställda som arbetade i butiken. Hur jobbigt är det att skriva en lapp med texten
”Ej prismärkt = inköpspris+moms, pris delges i kassan”.

yonsson sa:
Seriöst muppig diskussion. Det var ordinarie butiksanställda som arbetade i butiken. Hur jobbigt är det att skriva en lapp med texten
Det hade väl inte gjort nån skillnad, du hade ju ändå fått köa 20 min för att få reda på priset...

Singular sa:
Jag tror nog att de som nu har oturen att snart vara utan arbete har haft mer än tillräckligt med tillfällen att skaffa sig det de vill ha om inte ännu mer förmånligt redan innan de här olyckliga omständigheterna.

Verkligen. Folk är småsinta.

Senast ändrad:
yonsson sa:
Varför skulle de anställda bry sig för 5 öre?

Senast ändrad:
ooms sa:
yonsson sa:
Det hade väl inte gjort nån skillnad, du hade ju ändå fått köa 20 min för att få reda på priset...

Ja inte skriver de ut sina inköpspriser på små lappar ?

Är det någon som beställde på nätet den 26e och har fått nått mer än en bekräftelse?
När jag loggar in så står det bara "I plockkö", och har gjort så sedan 27e...

pocarlsson80 sa:
Är det någon som beställde på nätet den 26e och har fått nått mer än en bekräftelse?
När jag loggar in så står det bara "I plockkö", och har gjort så sedan 27e...

Samma här, men man kan ju misstänka att de inte väljer att jobba häcken av sig över nyår;-) Det är visst några som fått faktura innan bekräftad försändelse, vilket är sjukt oproffsigt dock.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp