MagerValp
Aktiv medlem
Oerhört besviken efter köp från Bikester / cykelkraft
I däcken? Det är väl normalt, cyklar kommer med slang eller tomma. Gucka är färskvara.cykeln kom dessutom utan tubeless sealant
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I däcken? Det är väl normalt, cyklar kommer med slang eller tomma. Gucka är färskvara.cykeln kom dessutom utan tubeless sealant
Det låter fullt normalt. Cyklar kommer aldrig med tubeless sealant. Den lilla detaljen får man sköta själv.Instämmer i att Cykelkraft är katastrof. Leverade cykeln en vecka för sent, dryg kundtjänst och cykeln kom dessutom utan tubeless sealant.
Menar bara att det ofta kan vara billigare på LBS och att de ”billiga” hos kedjorna är flippade från ställen där kunderna hade kunnat köpt dem själva. Allt på internet är inte en konspiration..Öh, menar du att det är litet kartellbildning i cykelbranschen? Det finns i alla fall skäl att tro att de många gånger använder samma grossist och beställningssystem. ...Det är full rulle i cykelbranschen!
Menar du istället att Scott återupptog produktionen av en tidigare modell och de köpte in två exemplar av exakt samma storlek samma vecka som handlarna sålde sina.. låter mycket trovärdigt."Flippade"? Har en mindre cykelfirma sålt sin överblivna häck till en större cykelfirma?
Om jag läser rätt har cykelkraft åkt å hämtar några gamla osålda udda cyklar och tjänat tusentalskronor? Ungefär som när en ung Bert Karlsson åkte runt på en moped och kopplade ihop köp med säljannonser på skaraslättenJa verkligen jätteotroligt.. sker inte alls i massor av branscher…
Varför skulle de åka någonstans? Som sagt, bilhandlare, klockhandlare, cyklar, reservdelar, inget ovanligt.Om jag läser rätt har cykelkraft åkt å hämtar några gamla osålda udda cyklar och tjänat tusentalskronor? Ungefär som när en ung Bert Karlsson åkte runt på en moped och kopplade ihop köp med säljannonser på skaraslätten
Det är det otroliga i att de jobbar med inköp och försäljning av enstaka exemplar som förvånade mig.Varför skulle de åka någonstans? Som sagt, bilhandlare, klockhandlare, cyklar, reservdelar, inget ovanligt.
Jomenvisst är det lite Bert Karlson över hela branschen? Kanske.Det är det otroliga i att de jobbar med inköp och försäljning av enstaka exemplar som förvånade mig.
Det förklarar kanske varför det går så dåligt
Har de varit ute och snappat upp den för 10 000 hos en mindre lbs?Jomenvisst är det lite Bert Karlson över hela branschen? Kanske.
Nej, det kan jag inte tänka mig, men det kan man ju aldrig veta. Det finns många konstiga exempel från den stora kedjan som ju också har det här forumetHar de varit ute och snappat upp den för 10 000 hos en mindre lbs?
Mja, mjä! Snarare har grossisten haft sitt finger med i spelet. Tror jag, tralala!Menar du istället att Scott återupptog produktionen av en tidigare modell och de köpte in två exemplar av exakt samma storlek samma vecka som handlarna sålde sina.. låter mycket trovärdigt.
Märkligt, cykelkraft.se har fungerat för mig några gånger, men varför finns det inte på svenska sidan? Lite märkligt att köpa finskt, men bara till SverigeJag hittade ett vevparti jag är sugen på att skaffa. Kruxet är att det bara finns på lager på Cykelkrafts finska hemsida (en äldre Shimano-produkt som utgått). Jag har aldrig handlat av Cykelkraft tidigare och när jag läser den här tråden blir jag ju rätt tveksam till att handla av Cykelkraft. Å andra sidan, svårt att misslyckas med ett vevparti. Det är ju inga delar som ska monteras av Cykelkraft i det fallet. Bara för dem att skicka kartongen med vevparitet i.
Enligt "användarvillkoren" på finska levererar de enbart till kunder med leveransadress i Sverige. Väldigt märkligt för ett företag med finsk hemsida, kan jag tycka.
Ska man våga sig på att beställa ändå?
Visa bilaga 793356
Vilket vevparti är du ute efter?Jag hittade ett vevparti jag är sugen på att skaffa. Kruxet är att det bara finns på lager på Cykelkrafts finska hemsida (en äldre Shimano-produkt som utgått). Jag har aldrig handlat av Cykelkraft tidigare och när jag läser den här tråden blir jag ju rätt tveksam till att handla av Cykelkraft. Å andra sidan, svårt att misslyckas med ett vevparti. Det är ju inga delar som ska monteras av Cykelkraft i det fallet. Bara för dem att skicka kartongen med vevparitet i.
Enligt "användarvillkoren" på finska levererar de enbart till kunder med leveransadress i Sverige. Väldigt märkligt för ett företag med finsk hemsida, kan jag tycka.
Visa bilaga 793356
De är nog bara klantiga och missat att översätta dugligtfrån svenska villkorssidan. Det är ju en blandning av SEK och Euro, svenska telefonnummer, svenska organisationsnummer etc... Men ställ frågan till deras kundtjänst.Jag hittade ett vevparti jag är sugen på att skaffa. Kruxet är att det bara finns på lager på Cykelkrafts finska hemsida (en äldre Shimano-produkt som utgått). Jag har aldrig handlat av Cykelkraft tidigare och när jag läser den här tråden blir jag ju rätt tveksam till att handla av Cykelkraft. Å andra sidan, svårt att misslyckas med ett vevparti. Det är ju inga delar som ska monteras av Cykelkraft i det fallet. Bara för dem att skicka kartongen med vevparitet i.
Visa bilaga 793356
Vilket vevparti är du ute efter?
Ja, jag misstänker att det kan vara så. Att det är en svensk sida som de automatöversatt till finska för den finska sajten, men glömt att granska den. Det verkar gå i linje med Cykelkrafts övriga kvalitetsmedvetande.De är nog bara klantiga och missat att översätta dugligtfrån svenska villkorssidan. Det är ju en blandning av SEK och Euro, svenska telefonnummer, svenska organisationsnummer etc... Men ställ frågan till deras kundtjänst.
Håller med om att man betalar för en mindre grad av service. Men om jag köper en dator online så förutsätter jag att den kommer korrekt kopplad och inte att de inte ström sätt GPU etc. En lägre grav av service innebär inte i min värld inkompetens, som jag vill mena att detta är. På ena cykeln satt inte ens kedjan på och gick heller inte att montera utan att skruva bort chainguiden, de kan med andra ord inte ens ha försökt justera dem.
Den där ensamstående mamman köper inte en cykel för 6000kr till sitt barn via postorder. Den personen skulle troligtvis tycka det är mycket pengar även för en cykel till sig själv. Dock så är det inte så att alla ensamstående har det dåligt ekonomiskt men förstår ju att du menar de som har det lite knapert.Ursäkta mig nu men jag tycker vissa svar i tråden är på gränsen till elitistiska.
- ”6000kr är inget pris för en cykel…”
- ”jag plockar alltid isär allt..”
Jag vet att detta är ett cykelforum och majoriteten här plockar säkert isär sina cyklar var varannan dag och de tvättar dem omsorgsfullt med dyrt rosa schampo efter varje runda. Överdrivet men ni förstår vad jag menar. Det är inte ni som den här tråden nödvändigtvis vänder sig till.
Utan det är den där ensamstående mamman eller pappan som inte är en van cyklist och kanske lägger stor del av sin disponibla inkomst på en cykel till sitt barn eller sig själv. Och efter att budbilen åkt så står de med en cykel som inte kan användas och utan någon som helst erfarenhet att åtgärda problemet med. Då är både 4000kr eller 6000kr väldigt mycket pengar.
DÄR i ligger mitt problem med detta och varför jag startade tråden.
Ja plus inte alls som vill köra tubeless. Att lämna däcket tomt ger då kunden möjligheten att välja själv hur den vill köra utan att eventuellt behöva kladda med nån jävla goja om den nu inte vill köra med det.Det låter fullt normalt. Cyklar kommer aldrig med tubeless sealant. Den lilla detaljen får man sköta själv.
De är ju cykelnasare inte lingvister.Ja, jag misstänker att det kan vara så. Att det är en svensk sida som de automatöversatt till finska för den finska sajten, men glömt att granska den. Det verkar gå i linje med Cykelkrafts övriga kvalitetsmedvetande.
Fast nasare är väl ändå en ganska märklig beskrivning när wesports omsätter 761 miljoner andra kvartalet 2025. Men visst är det tråkigt. Och värdelöstDe är ju cykelnasare inte lingvister.